۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۲۷

مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان مطرح کرد:

تغییر قیمت کالاهای اساسی در بازار شهرستان اصفهان

تغییر قیمت کالاهای اساسی در بازار شهرستان اصفهان

اصفهان - مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با اشاره به تغییر قیمت کالاهای اساسی در بازار شهرستان اصفهان گفت:سرمای هوا در افزایش قیمت این کالاها موثر بوده است.

جواد محمدی فشارکی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به تغییر قیمت کالاهای اساسی در بازار شهرستان اصفهان طی یک هفته اخیر اظهار داشت: گوشت مرغ از ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم به ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش یافته که با توجه به کاهش دما در دو هفته اخیر و افزایش مصرف سوخت در مرغداری ها احتمال دارد طی هفته آینده قیمت مرغ زنده از سوی تولیدکنندگان اندکی دیگر افزایش یابد.

وی افزود: قیمت خرده فروشی هر کیلوگرم تخم مرغ از ۹۸ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان افزایش داشته است که به علت آغاز صادرات تخم مرغ به کشور افغانستان است.

تاثیر بارش های اخیر و آب گرفتگی ها بر افزایش قیمت صیفی جات

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با بیان اینکه بارشهای اخیر به ویژه آب گرفتگی در برخی استان های اصلی تولید کننده صیفی جات موجب افزایش قیمت پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی بوته‌ای شده است، ابراز داشت: کاهش نسبی دما در کاهش تولید و برداشت صیفی جات به ویژه گوجه فرنگی موثر بوده و فرایند ذخیره سازی سیب زمینی و پیاز در سردخانه ها جهت تامین نیازهای کشور در ماه های سرد آتی نیز، به کاهش عرضه و رشد قیمت محصولات مذکور کمک کرده است.

افزایش دما و کاهش عرضه دام

وی با اشاره به تاثیر فصل سرما در کاهش عرضه دام از سوی استان های غربی و شمال غربی تصریح کرد: احتمال افزایش قیمت گوسفند زنده و بالطبع افزایش قیمت گوشت گوسفندی طی هفته های آتی وجود دارد.

کله و پاچه و نرخ نامتعارف

محمدی فشارکی با بیان اینکه طی هفته اخیر نرخ هر دست کله و پاچه و سیراب گوسفندی طبخ نشده با ۴۷درصد رشد یافته است، ادامه داد: قیمت هر دست غذای طبخ شده کله و پاچه گوسفندی از نرخ نامتعارف ۱۷۰ هزار تومان هم گذشت و این احتمال وجود دارد که اثرات تورمی قیمت مذکور باعث پدید آمدن گران‌فروشی در خدمات سایر صنوف مرتبط همانند کبابی و بریانی‌ها، طباخی و آشپزیها و رستورانها نیز شود.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر هم‌اکنون آغاز فصل رونق فروش کله و پاچه گوسفندی است و چه بسا طی ماه‌های آتی با شدت گرفتن سرما و رشد تقاضای عمومی، قیمت محصولات آلایش دام، به صورت قابل‌توجهی افزایش یابد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان تاکید کرد: البته بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان اقدامات گوناگون و جلسات متعددی با اتحادیه‌های ذی ربط و متصدیان عمده‌فروش آلایش دام برگزار کرده تا طی هفته‌ی آتی، روند افزایش قیمت مذکور، کنترل و سپس کاهش یابد.

کد خبر 4761699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha