۲۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰

حسن نژاد در نطق میان دستور:

دونرخی بودن دلار عامل فساد اقتصادی است

دونرخی بودن دلار عامل فساد اقتصادی است

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس گفت: دونرخی بودن دلار، خودرو و تسهیلات بانکی عامل اصلی فساد اقتصادی در کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا امروز در جلسه علنی مجلس در نطق میان دستور خود گفت: این روزها شفافیت بحث داغ رسانه ملی است و به گونه ای اعلام می شود که عدم شفافیت در کشور ریشه در عملکرد مجلس دارد.

وی افزود: آنهایی که می گویند رأی نمایندگان مجلس باید شفاف شود، درست می گویند اما شفافیت زمانی اجرا می شود که قوانین مجلس اجرا شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: صندوق مکانیزه فروش، افشای صورت های مالی شرکت های دولتی، کاهش معافیت های مالیاتی همگی از عواملی هستند که موجب ایجاد شفافیت در کشور خواهند شد.

حسن نژاد با بیان اینکه از آیت الله رئیسی به خاطر مبارزه با فساد تشکر می کنیم، اظهار داشت: در حال حاضر ما با معلول ها مبارزه می کنیم و از علت ها غافل شده ایم.

وی تصریح کرد: تا زمانی که دونرخی شدن کالاها و دلار وجود دارد، کسی نمی تواند به دنبال مبارزه با فساد باشد.

این نماینده مجلس افزود: وقتی تفاوت قیمت خودروی سراتو در بازار و کارخانه ۲۰۰ میلیون تومان است و یک نماینده مجلس یا معاون وزیر بتواند با رانت تعدادی خودرو از کارخانه خریداری کند، نمی توان دنبال شفافیت بود.

حسن نژاد با بیان اینکه تفاوت نرخ سود تسهیلات بانکی، خروجی اش فساد است، تأکید کرد: باید همه چیز در کشور یک نرخ داشته باشد.

کد خبر 4768975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha