۲۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۴۳

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی:

اداره کل محیط زیست مرکزی با مشکل کمبود نیروی کارشناس مواجه است

اداره کل محیط زیست مرکزی با مشکل کمبود نیروی کارشناس مواجه است

اراک- مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: در حال حاضر اداره کل محیط زیست استان مرکزی با مشکل کمبود نیروی کارشناس روبرو بوده و در انجام وظایف خود با چالش مواجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا میرزایی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: در حال حاضر ۴ پست مدیریتی خالی در این اداره کل وجود دارد و علی رغم این که باید تکالیف قانونی خود را در ارتباط با آلودگی هوا و حیات وحش استان انجام دهیم با این کمبود نیرو در تنگنا قرار داریم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی افزود: نزدیک به ۱۰ درصد کار حفاظت از محیط زیست استان توسط محیط بانان اداره کل محیط زیست انجام می شود و بر مبنای قانون هر سه هزار هکتار باید از یک محیط بان برخوردار باشد.

وی ادامه داد: در کل استان ۱۶ پاسگاه محیط بانی وجود دارد که ۲۶ نفر محیط بان در آن ها مستقر هستند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: در سطح استان مرکزی ۶ کارشناس محیط زیست وجود دارد و نمی توان چند هزار واحد صنعتی استان را با این تعداد اندک کارشناس مدیریت کرد.

میرزایی گفت: در حال حاضر ۴ پست مدیریتی خالی در این اداره کل وجود دارد، ۷ نیروی قراردادی نیز داریم که بر اساس قانون می توانستیم ۳۷ نفر جذب کنیم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی افزود: امسال ۸ نفر نیروی این اداره بازنشسته شدند. علی رغم این که باید تکالیف قانونی خود را در ارتباط با آلودگی هوا و حیات وحش انجام دهیم با این کمبود نیرو در تنگنا هستیم.

کد خبر 4770307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کاظم شمس IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
      0 0
      من می‌خوام عضو فعالان محیط زیست باشم