۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۲۸

در تنکابن؛

مسابقات رباتیک دانش آموزی و دانشجویی آغاز شد

مسابقات رباتیک دانش آموزی و دانشجویی آغاز شد

تنکابن - نخستین دوره مسابقات رباتیک کشوری با حضور ۱۵۰تیم دانش آموزی و دانشجویی سراسر کشور به میزبانی شهرستان تنکابن آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرفسور حسین زاده لطفی استاد دانشگاه و دبیر مسابقات ظهر چهارشنبه در حاشیه مسابقات رباتیک در این مراسم با بیان اینکه پیشرفت کشور مرهون پیشرفت علم و فناوری آن است ، اظهار داشت: در  سر فصل نخست برنامه ششم توسعه کشور هم  بر علم و فناوری  تاکید شده و این مهم نشان دهنده ی اهمیت این دانش بوده و نمونه بارز فناورب ، علم رباتیک است.

وی افزود: این دانش در حال تدریس در دانشگاههای کشور است لیکن اینکه  این دانش به علم تبدیل شده و در جهت رفاه جامعه بشری بکار گرفته شود، بستگی به تلاش نوجوانان و جوانان دارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ۱۵۰ تیم در ۷ لیگ و ۴۰۰ محقق در این مسابقات شرکت دارند ، گفت:  ژاپن با روی اوردن به  علم و فناوری در حال حاضر بزرگترین  تجارت رباتیک جهان را داراست.
حسین زاده لطفی افزایش سرعت و کیفیت  کار را از مزایای  علم رباتیک برشمرد و  بیان داشت :  بکار گیری دانش در حوزه کار، یادگیری  کار گروهی و مدیریت پروژه  سه دستاورد شرکت در این مسابقات است.

شرکت 50 تیم از مازندران در مسابقات

علیرضا سعدی پور مدیر آموزش و پرورش تنکابن هم در این مراسم با بیان اینکه  ۲۷ هزار  دانش اموز و ۲ هزار پرسنل ، شهرستانی  اثر گذار در علم و دانش و فناوری استان مازندران است ، گفت : ۵۰ تیم از مازندران در این دوره از مسابقات  رباتیک شرکت کردند.

سعدی پور افزود: کسب مدال طلا در المپیاد ادبیات ، کسب مدال برنز در ریاضی و سلول های بنیادی و کسب مدال نقره در سه دوره المپیاد زیست شناسی کشور  از جمله افتخارات  اموزش و پرورش تنکابن است.

این مسئول  اضافه کرد: برای رسیدن به جامعه ای پیشرفته ، باید از حافظه محوری گذر کرده و به سمت خلاقیت محوری و تربیت دانش اموزان مبتکر برویم.

 ام البنین کاسگری معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه تنکابن هم در این مراسم ، برگزاری این گونه مسابقات به منظور رشد و شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان بسیار تاثیر گذار برشمرد.

وی با بیان اینکه در جوامع امروزی در بسیاری از کارها ، انسان قادر نیست  ان را انجام دهد، افزود: علم رباتیک در اینگونه کارها به کمک انسان  آمده و نتیجه آن پیشرفت و توسعه زندگی بشری است.

کاسگری ضمن ابراز خرسندی از  برگزاری نخستین دوره مسابقات رباتیک کشور در تنکابن ، اظهار داشت :  شهرستان تنکابن هم از جمله شهرستانهای علمی کشور بوده و نیروی انسانی ان تحصیلکرده و تاثیر گذار   و حایز افتخارات بسیاری در سطوح ملی و بین المللی هستند.

کد خبر 4771383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محبوب IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
      0 0
      برنامه ریزیتون واس خوابگاه افففتضاح بود شروع برنامه تون همه جا اعلام کردین ساعت 13 ولی 13/45 شروع کردین در کل اصلا خوب نبود