۲۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۱۸

امام جمعه نجف اشرف:

عراق راه مقاومت را انتخاب کرده که راه اسلام و آزادی است

عراق راه مقاومت را انتخاب کرده که راه اسلام و آزادی است

صدرالدین قبانچی گفت: عراق راه مقاومت را انتخاب کرده و این همان راه اسلام و آزادی است نه راه وابستگی و بندگی غیر خدا.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم افتتاحیه سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف گفت: من از جایی می آیم که دو سرور بهشتی در آنجا هستند. ما از ۱۶ سال پیش تاکنون همواره جنگیده ایم. مهمترین مسئله شرایط امروز جهان اسلام، وحدت مردم است.

وی افزود: سرنگونی داعش نشان داد که افراط گرایی از نظر اسلام محکوم است. جبهه مقاومت شاهد یک فعالیت پویا است. ما امروز شاهد این هستیم که بسیاری از کشورها حتی کشورهای غیراسلامی از وحدت و مقاومت ما درس گرفته اند. عراق راه مقاومت را انتخاب کرده و این همان راه اسلام و آزادی است نه راه وابستگی و بندگی غیر خدا.

امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد: مردم عراق همواره در از بین بردن جنگ های فرقه ای موفق بوده اند. امروز یکی از اندوخته های مهم عراق این است که اجازه نمی دهد هر کسی سخنی از تفرقه افکنی بگوید. حوادث اخیر عراق دلیل بر این است که مردم ما مقتدرانه راه خودشان را انتخاب کرده اند و نشان می دهد که مردم ما توانایی خنثی کردن همه توطئه ها را دارند.

درالدین قبانچی  خاطرنشان کرد: اسرائیل می خواهد از حقوق مردم ما سواستفاده کند ولی ما این اجازه را نمی دهیم. امروز به لطف و برکت مرجعیت عراق، آیت الله سیستانی مردم عراق وحدت خود را حفظ و از این توطئه جلوگیری کرده اند. خداوند به خاطر این وحدت اجاز ه نمی دهد که اسرائیلی ها سواستفاده کند. امروز ما بدنبال این هستیم که حکومت جهانی آقا امام زمان(عج) در جهان استقرار کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: مردم عراق توانستند در برابر اظهارات نابخردانه آمریکا ایستادگی کنند و تصمیم گرفتند اجازه دخالت به هیچ دولت خارجی را ندهند.

پس از وی، ابراهیم دیلمی سفیر یمن در تهران سخنران کرد و گفت: امام خمینی مبتکر هفته وحدت بودند. وحدت باعث می‌شود که دلهای مسلمانان به هم نزدیک شود. ما در طی سالهای گذشته شاهد تنگناها و ظلم های فراوانی بودیم اما مردم ما چون مسلمان هستند توانستند با مقاومت در برابر دشمنان بایستند. دشمنان ما بدنبال اشاعه دروغ و فحشا هستند ولی ما بدنبال این هستیم که چهره واقعی اسلام را نشان دهیم.

وی تصریح کرد: مردم یمن همواره با توجه به فرهنگ اسلامی هرگز در راهی که در پیش گرفته اند ناامید نخواهند شد. مردم یمن دشمن مستکبرین و کسانی که بدنبال چپاول امت اسلامی هستند، است.

سفیر یمن گفت: بزرگترین شیطان امروز، آمریکا است که در صدد تفرقه افکنی است. آنچه که می تواند ما را در برابر چالش ها قوی کند مقاومت و تحکیم خط مقاومت است.

دیلمی در پایان گفت: مردم ما از تجاوزات فراوانی رنج می برند ولی ما می توانیم دشمنان خود را از پای در بیاوریم. عزت و سربلندی امروز ما در پرتو و سایه وحدت میان ما است.

کد خبر 4772295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha