۲۳ آبان ۱۳۹۸، ۲۳:۳۵

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر تبریز:

تهیه چشم انداز۱۲ساله برای تبریز/ برنامه پنج ساله شهرداری تدوین شد

تهیه چشم انداز۱۲ساله برای تبریز/ برنامه پنج ساله شهرداری تدوین شد

تبریز- رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر تبریز از تدوین و تهیه سند چشم انداز ۱۲ ساله و برنامه پنج ساله برای شهرداری تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر بهشتی بعد از ظهر پنج شنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: شهرداری تبریز از همان ابتدا تاکنون هیچ برنامه پنج ساله ای نداشته است که به همین مناسبت مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز دست به کار شده و با همکاری اساتید، مسئولان دستگاه ها و دیگر عوامل اقدام به تدوین سند چشم انداز ۱۲ ساله و تهیه برنامه پنج ساله شهرداری کرده است.

وی ادامه داد: در این راستا ۴۴ جلسه کارشناسی با کارشناسان و افرادی که به هر نحوی با این سند و برنامه ممکن است در ارتباط باشند، برگزار کردیم که تمامی این جلسات منجر به تهیه سندی در حوزه های اجتماعی و فرهنگی، ایمنی و مدیریت بحران، حمل و نقل، ساختاری و سازمانی، فناوری و هوشمندسازی، فنی و عمرانی، مالی و سرمایه گذاری، محیط زیست و خدمات شهری، معماری و شهرسازی، توسعه گردشگری و پایش و ارزیابی شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز افزود: این برنامه در ۱۴۴ ماده تقدیم به شورای شهر تبریز خواهد شد تا در اسرع وقت نسبت به بررسی و تصویب آن اقداماتی صورت گیرد.

بهشتی تصویب این برنامه را گامی در جهت سلیقه زدایی در مجموعه شهرداری و شورای شهر تبریز دانسته و گفت: این سند می تواند منجر به کاهش فساد و افزایش شفافیت در امور شده و اعضای شورا و شهرداری حول سند واحد حرکت کنند.

وی ادامه داد: تا قبل از این معیاری برای قضاوت علمی نسبت به پروژه ها و بودجه های شهرداری تبریز نداشتیم اما این سند می تواند در راستای راهبری اقدامات شهرداری بر اساس برنامه ها و طرح های مشخص و افزایش پاسخگویی عملکردی به شهروندان و انضباط مالی موثر واقع شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص سند چشم انداز نیز گفت: توجه به کرامت انسانی شهروندان، رسیدن به شهر تبریز، سالم و امن، مقاوم در برابر مخاطرات طبیعی و شهری دانش بنیان و هوشمند از جمله آرمان های مطرح شده در این سند است.

کد خبر 4772364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha