۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۳۲

معاون دادگستری اردبیل خبر داد:

افزایش ۵ درصدی طلاق در اردبیل/لزوم تقویت مهارت‌ رفتاری خانواده‌ها

افزایش ۵ درصدی طلاق در اردبیل/لزوم تقویت مهارت‌ رفتاری خانواده‌ها

اردبیل - معاون پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری استان اردبیل گفت: در نیمه اول سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان طلاق در استان اردبیل ۵/۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف خدادادی پیش از ظهر دوشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری استان اردبیل عنوان کرد: در نیمه اول سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان طلاق در استان اردبیل ۵/۱ درصد افزایش یافته و این موضوع توجه جدی به موضوعات فرهنگی و پیشگیرانه را یادآور می‌شود.

وی افزود: در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری تا کنون هزار و ۵۵۳ فقره طلاق در استان اردبیل رخ داده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: در پرونده‌های مرتبط با مسائل کیفری در استان اردبیل شاهد افزایش یک درصدی پرونده‌ها تا پایان مهرماه هستیم و این در حالی است که در پرونده‌های حقوقی و مدنی با افزایش حدود ۱۲ درصدی پرونده‌ها روبرو شدیم.

خدادادی ادامه داد: افزایش پرونده‌ها در حوزه‌های مدنی، حقوقی و اختلافات خانوادگی از مسائل اقتصادی نیز نشأت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های قبل از ازدواج در استان اردبیل باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: در حوزه خانواده در شش ماهه ابتدایی سال جاری با کاهش ۹/۸ درصدی ازدواج مواجه شدیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری استان اردبیل یادآور شد: توسعه مراکز مشاوره در مرکز استان و شهرستان‌ها در اولویت قرار گرفته و در این خصوص باید از ظرفیت شوراهای حل اختلاف و مراکز مشاوره به شکل مطلوبی استفاده کرد.

الزامی کردن زوجین به مشاوره‌های پیش از ازدواج

خدادادی تأکید کرد: الزامی کردن زوجین قبل از ازدواج به حضور در مراکز مشاوره در کاهش اختلافات خانوادگی مؤثر خواهد شد و در این خصوص برنامه‌های ویژه‌ای با مشارکت نهادهای مرتبط در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با برنامه‌های فرهنگی و پیشگیرانه آموزشی که در استان اردبیل تدوین و ابلاغ شده، امیدوار به کاهش اختلافات و نزاع‌های خانوادگی هستیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری استان اردبیل در ادامه با بیان اینکه خشونت به یکی از پرتعددترین جرایم استان‌های کشور تبدیل شده است، افزود: متاسفانه اردبیل نیز از این قاعده مستثنی نیست.

خدادادی با بیان اینکه در سال ۹۷ به میزان ۴۵ هزار و ۲۵۴ فقره پرونده جدید مربوط به خشونت ثبت شده بود، یادآور شد: استان اردبیل با وجود اینکه جزو استان‌های برتر کشور از لحاظ امنیت محسوب می‌شود، اما در خصوص جرایم و خشونت‌های خرد و نزاع‌های جزئی نیازمند اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه بیشتری است.

معاون پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری استان اردبیل تأکید کرد: در استان اردبیل جرایم بسیار خشن و سازمان یافته به مانند گروگان گیری، آدم ربایی، تجاوز به عنف و امثال آن گزارش نشده و یا بسیار محدود است.

وی با اشاره به اینکه انجام فعالیت‌های فرهنگی دقیق و جامع در حوزه مسائل اجتماعی مورد تأکید است، افزود: تقویت مهارت‌های رفتاری و ارتباطی با مشارکت آموزش و پرورش، صدا و سیما، نهادهای فرهنگی، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و خانواده‌ها می‌تواند برطرف کننده بسیاری از آسیب‌های موجود در این بخش باشد.

کد خبر 4775096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha