۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۸

مهر خبر می‌دهد

بی‌دقتی در پرداخت کمک معیشتی دولت/خانوارهایی که بُعدشان اشتباه شد

بی‌دقتی در پرداخت کمک معیشتی دولت/خانوارهایی که بُعدشان اشتباه شد

پس از اتمام دور اول کمک معیشتی، شواهد زیادی مبنی بر «اشتباه در واریز» موجود است به گونه ای که علاوه بر عدم شمولیت افراد کم درآمد،برخی از خانوارهابیشتر یاکمتر از رقم مقرر، یارانه گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اتمام دور اول کمک معیشتی دولت برای جبران افزایش نرخ بنزین در شامگاه شنبه، سیل انتقادات و اعتراضات به عدم واریز از سوی مردمی که خود را محق دریافت این حمایت می دانستند آغاز شد.

کاربران بسیاری در تماس با خبرگزاری و یا نوشتن کامنت برای خبرهای مربوط به کمک معیشتی اعلام کردند که اگرچه جزو سه دهک پردرآمد جامعه نیستند اما موفق به دریافت کمک معیشتی دولت نیز نشده اند.

پیگیری خبرنگار مهر از سازمان برنامه و بودجه نیز حکایت از این داشت که به احتمال زیاد معترضین به عدم دریافت، همان ۲۴ میلیون نفری هستند که از ابتدا قرار نبود این مبلغ را دریافت کنند حال اگر افراد خود را مستحق دریافت می دانند با شماره گیری سامانه #۶۳۶۹* درخواست خود را ثبت کنند.

در این بین علاوه بر عدم واریز کمک معیشتی به افراد کم درآمد، نکته جالب توجه دیگر، عدم واریز دقیق مبلغ مورد نظر بود؛ مطابق با اعلام دولت قرار است برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز شود، با این حال برخی از پیام ها و تماس های مردمی از کم و زیاد بودن مبلغ واریزی حکایت داشت.

به عنوان مثال برای یک خانوار چهار نفره (شامل زن و شوهر و دو کودک) که باید مبلغ «۱۷۲ هزار تومان» واریز می شد اما «۱۳۸ هزار تومان» یعنی به اندازه یک خانوار سه نفره واریز شده است.

حتی تعدادی نیز اعلام می کردند که مبلغ واریزی دولت بیشتر از بعد خانوارشان است. 

در واقع اینطور که به نظر می رسد در طرح کمک معیشتی دولت، نه تنها برخی خانوارهای کم درآمد، موفق به دریافت این مبلغ نشده اند بلکه برخی از خانوارها نیز خلاف آن اعدادی که اعلام شده بود، کمک معیشتی را دریافت کرده اند.

تناقض در پرداختی ها طی دو روز گذشته در حالی صورت گرفته است که حسین میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی خانوارهای مشمول حمایت معیشتی روز گذشته در گفت و گویی با شبکه خبر اعلام کرد که «در سیستمی که طراحی شده اشتباه وجود ندارد، چون اطلاعات مربوط به کد ملی افراد در آن سیستم ثبت شده و البته ممکن است برخی دستگاه‌های اجرایی اطلاعات افراد را به موقع ثبت نکرده باشند، اما کار آزمون وسع یا توانایی در سامانه جامع رفاه ایرانیان برای هر کد ملی با دو هزار بار تکرار بررسی می‌شود.» 

کد خبر 4780286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • GB ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      9 0
      منم تازه فهمیدم جز ثروتمندانم با اینکه خونه و ماشین ندارم اما یارانه حمایت معیشتی بهم ندادند
    • مهدی IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      8 0
      بنده از طبقه کارگر محروم جامعه و یارانه بگیر هستم ولی هیچ وجهی به حسابم واریز نشده
    • جواد IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      6 0
      دررابطه پرداخت این پول معیشتی مجددا"بازنگری شود . من یک کارگرهستم که باحداقل حقوق زندگیم به سختی میگذرد. چرا کسی با درآمد بالا و داشتن 2 ماشین و 2 آپارتمان باید این یارانه را بگیرد ولی من و امثال نگیریم
    • هادی IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      7 0
      تو روستای ما فقط به دو سه نفر دادن.همه اعتراض دارن
    • میکاییل علیزاده ۲۸۵۱۵۳۰۱۸۶ IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      4 0
      سلام من خانواده‌ام چهارنفره ولی سه نفر واریز شده. لطفا برسی نمایید
    • مهمان IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      4 1
      معلم بازنشسته با تنها درآمد حقوق 3 میلیون ماهیانه محروم از دریافت یارانه حمایت معیشتی .
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 0
      مادرم که مادر شهید و تنها زندگی می کند و با حقوقی که بنیاد می پردازد یارانه معیشتی دریافت نکرده است .
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 0
      من یک کارگرم با حداقل پایه قانون کار واقعا نمیدونم چرا یارانه به من تعلق نگرفته.. زیر قسط و وامها کمرم شکسته
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 0
      شما هم شدی تصدیق کننده دروغ گویی‌های دولت. منی که خونه ندارم و حقوقم دو میلیون هست از سه دهک بالای جامعه هستم؟!
    • امين IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 0
      جالبه روحاني ميگه به چهل ميليون خانوار يا نفر نميدونم كمك معيشتي داديم و فقط به سه دهك بالا نداديم ، باور كنين تو اعتراضات غافلگير شدن همينجوري دهن مردمو ببندن يه چيزي واريز كردن ، همش وعده الكي اه
    • حسین IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      1 0
      آقا کد رو هم می زنیم ، خبری نشده هنوز نه جوابی نه اس ام اسی...
    • کامبیز KR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 0
      با سلام من خونم سیل خراب کرده الان اجاره نشینم دو میلیون ونیم هم قسط میدم کمک معیشتی واسم نیومده اما همکار من دارای دو حقوق ،دارای خونه ،ماشین و هیچ مشکلی ندارن واسه اونا اومده این کجای عدالته؟
    • محمد IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      1 0
      سلام. بازنشسته ناجا هستم. ما چهارنفریم یارانه هم بر اساس 4 نفرمیگیریم. ولی بسته کمک معیشتی 103 هزار تومن واریز شده برامون یعنی فقط 2 نفر. به کجا اعتراض کنیم کد 6369 روهم میزنم ثبت شد ولی پیامکی نیامده
    • عبدالصمد IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      2 0
      سلام برای بنده واریز نشده به کد دستوری# ۶۳۶۸ *پیام دادم ۲۴ ساعت گذشت اما کدرهگیری نداد
    • هاشم AE ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 0
      من فرهنگی هستم نه خودم ونه هیچ یک از همکارانم این بسته معیشتی رو دریافت نکرده ایم شاید معلم ها وضع شون خوبه که دولت مستحق دریافت ندونسته .
    • یوسف IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      2 0
      سخنگوی طرح معیشت اعلان نموده به ۸۲درصدمردم سیستان وبلوچستان کمک معیشت واریز شده بنده از سیستان و بلوچستان روستای ۸۰۰ خانواری هستم در حالیکه برای بسیاری از خانوارها در این روستا و همجوار واریز نشده
    • ناشناس IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 0
      مگر حساب های بانکی وگردش مالی شصت میلیون نفری که یارانه گرفتند بررسی شده که حالا مال بقیه انان که نگرفته اند به شرط رسیدگی به گردش مالی وحساب بانکی انان بسته کمک معیشتی را بدهند
    • ناشناس IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 0
      سلام به نظر من باید شاخص های تعیین وسع برای همه یکسان باشد نه یکی را با گردش مالی و پس‌اندازش و یکی را با مدل پرایدش بسنجیم چرا که شاید پراید دارد ولی گردش مالیش بیشتر از بقیه باشد
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
      0 0
      کلا کار این دولت از بین بردن منابع مالی و ایجاد نارضایتی در مردمه
    • محمد رضا رجایی IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
      0 0
      مگر آقای روحانی از جیبش یارانه میده که انتخاب کنه کی بگیره و کی نگیره، یارانه مربوط به فروش بنزین است و آن متعلق به بیت المال است و باید به همه پرداخت بشه، مگر اینکه کسی داوطلبانه نخواهد بگیرد.
    • اسماعیل قائمی نسب IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
      0 0
      من نه ماشین دارم نه خونه یک کارگر ساختمانم ۶ سال یارانه من قطع شده از موقعی که مادرم فوت شده این هزینه کمک معیشتی هم برای من واریز نکردن حالا من چکار کنم این چه عدالتیه؟
    • لطیفی ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
      0 0
      قطعا نه حساب بانکی چک شده و نه بررسی کردند. کارگر بازنشسته و مستاجر هستم.دو فرزند دانشجو دارم و یک خودروی قدیمی که ده میلیون هم نمیخرند. چطور به من تعلق نگرفته ولی به حساب صاحبخانه واریز شده ؟!
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
      0 0
      آقایان و خانم های محترم بنده و خانم ام هردو معلم بازنشسته هستیم و دخترم دانشجوی پرستاری که مشغول گذرندان طرح اش در بیمارستان است و یک فرزند دیگر پشت کنکورمی شه 4 نفر . به ما هم بسته نامیمون معیشتی تعل
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
      0 0
      این چه سایتی هست که نظریه نصفش می‌نویسیم کلا پاک میشه؟؟؟؟؟؟؟؟
    • معصومه علیپورمغانکی IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
      0 0
      چرا ما کمک معیشتی نگیریم؟ همسرم بازنشسته با حقوق ۳ میلیونه پراید ۱۳۲ مدل ۹۰ و تیبا۲ مدل ۹۷ داریم که جفتش۱۵۰ میلیون نمیشه خواهشنا پولمونو بدین تشکر
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      0 0
      اینقد نفهم هستن که نمیدونن درامد یعنی چی.