انتشار ۲ اثر جدید از علامه حسینی طهرانی

انتشار ۲ اثر جدید از علامه حسینی طهرانی

«مبانی اخلاق در آیات و روایات در ۲ جلد» و «مباحث فقهی» از آثار علامه حسینی طهرانی (ره) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، «مبانی اخلاق در آیات و روایات در ۲ جلد» و «مباحث فقهی» از آثار علامه حسینی طهرانی که با مقدمه و تصحیح فرزند ایشان، مرحوم آیت الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی (ره) منتشر شده، مشتمل بر متن سلسله سخنرانی های علامه آیت الله حاج سید محمد حسین حسینی طهرانی (ره) در مدت اقامت و اقامه نماز در تهران است که پس از ویرایش به صورت مکتوب در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

گفتنی است مرحوم علامه حسینی طهرانی ـ رضوان الله علیه ـ از زمان رجوع از نجف به ایران، همچنان که خود در سیر و سلوک إلی الله دارای برنامه خاصی بودند، همچنین نسبت به تشکیل مجالس اخلاقی و سوق دادن افراد به وادی توحید و تعلیم راه و مرام ائمّۀ اطهار علیهم السلام اهتمام داشته و در این زمینه به برگزاری مجالس وعظ و سخنرانی اقدام می کردند.

کتاب «مبانی اخلاق در آیات و روایات» نمونه ای است از طرح مبانی اخلاقی توسط ایشان که در زمینۀ تفسیر آیات قرآن و سایر متون دینی در مناسبت های مختلف ایراد شده است که برخی عناوین این مجموعه دوجلدی عبارتند از: «شرایط استجابت دعا»، «حرمت اعانت بر ظلم و گناه»، «بیاناتی پیرامون نکات اخلاقی سوره های حجرات، اسراء»، «ملاک ارزش عمل»، «خطبه های اعیاد فطر و قربان»،«تفسیر فقراتی از حدیث قدسی یاعیسی» و ... .

کتاب «مباحث فقهی» نیز متن جلسات سخنرانی علاّمه آیت الله حسینی طهرانی ـ رضوان الله علیه ـ در مسجد قائم طهران می‌باشد که در آن با بیانی شیوا و دلنشین برخی از احکام مبتلابه فقهی را برای نمازگزاران و سالکان راه خدا تبیین نموده‌اند.

بیان قسمتی از «رساله حقوق امام سجاد علیه السلام» و شرح و تبیین احکام «اجتهاد و تقلید»؛ «شرکت»؛ «کفار ذمی و حربی»؛ «ضمان»؛ «قصاص و دیات»؛ «ازدواج و مهریه» از بخش های این کتاب است.

«مبانی اخلاق در آیات و روایات» و «مباحث فقهی» توسط انتشارات مکتب وحی روانه بازار نشر شده است.

کد خبر 4780400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha