۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۹

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور:

تمام شهرها رویکرد شهرداری یزد را در مناسب سازی دنبال کنند

تمام شهرها رویکرد شهرداری یزد را در مناسب سازی دنبال کنند

یزد ـ رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور با اشاره به اینکه رویکرد یزد در زمینه مناسب سازی انسانی و ارزشی است، گفت: تمام شهرها رویکرد شهرداری یزد را در این زمینه دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم کاظمی مومن‌سرائی در کارگاه آموزشی ستادهای استانی مناسب‌سازی کشور که به میزبانی یزد برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری یزد در زمینه مناسب سازی در کشور وضعیت خوبی نسبت به سایر مناطق و شهرها دارد و اگر رویکرد شهرداری یزد را در دیگر شهرهای کشور نیز شاهد بودیم، اکنون در کشور وضعیت بسیار بهتری در این زمینه داشتیم.

وی عنوان کرد: در یزد به مقوله مناسب سازی با نگاه یک مقوله انسانی توجه شده و ارگان هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، مناسب سازی را یک کار یا عملکرد تلقی نمی کنند.

کاظمی مومن سرایی بیان کرد: اگر مسئولان امر نگاه خاص به مقوله مناسب سازی داشته باشند و گاهی با خود فکر کنند که ممکن است روزی خود نیز نیازمند مناسب سازی فضاهای شهری و اداری شوند، آنگاه شاید رویکردها نسبت به موضوع مناسب سازی متفاوت باشد.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور افزود: تمام افرادی که امروز دچار معلولیت هستند، همیشه این وضعیت را نداشته اند و روزی بدون نیاز به ویلر و عصا در شهر تردد می کردند اما یک حادثه آنها را دچار مشکل کرده بنابراین این حوادث ممکن است برای همه ما اتفاق بیفتد.

کاظمی مومن سرائی با تاکید بر اینکه مناسب‌سازی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، ادامه داد: کشوری که توسعه یافته یا به سمت توسعه یافتگی حرکت می‌کند، باید حقوق شهروندی را رعایت کند و در این حقوق هم بحث عدالت شهروندی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: به طور قطع یکی از مهمترین اصول عدالت شهروندی این است که همه افراد جامعه بتوانند از خدمات شهری به صورت مساوی بهره‌مند شوند که این اقدام به غیر از مناسب‌سازی معابر و اماکن مختلف شهر برای معلولان و افراد نیازمند مناسب‌سازی امکان‌پذیر نیست.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور گفت: این هفته در کمیسیون اجتماعی دولت جلسه آخر آیین نامه ماده سه حمایت از افراد دارای معلولیت را داشتیم که خوشبختانه تصویب شد و برای کمیسیون اصلی ارسال شد.

کاظمی مومن سرائی تصریح کرد: در صورتی که لازم باشد اقداماتی در حوزه مناسب‌سازی در استانی انجام شود، لازم است که نشست‌های مناسب‌سازی آن استان به صورت منظم و با حضور تمام اعضا برگزار شود.

وی در مورد وضعیت مناسب سازی یزد نیز عنوان کرد: ۵۳ درصد دستگاه‌های دولتی استان یزد و بیش از ۷۰ درصد دستگاه‌های شهر یزد مناسب‌سازی شده‌اند.

کاظمی مومن سرایی در مجموع شرایط مناسب سازی ادارات کل استان یزد را خوب ارزیابی کرد و افزود: برخی شهرستانهای استان در این زمینه مشکلاتی داشتند که این امر سبب شد امتیاز کل استان یزد کاهش پیدا کند.

کد خبر 4781417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha