۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۸:۳۶

با دعوت نشر پیدایش؛

جشن هالووین زامبی‌ها به کتابفروشی‌ها کشید

جشن هالووین زامبی‌ها به کتابفروشی‌ها کشید

رمان «هالووین زامبی‌ها» نوشته آل.ال.استاین با ترجمه شهره نورصالحی توسط انتشارات پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «هالووین زامبی‌ها» نوشته آل.ال.استاین به‌تازگی با ترجمه شهره نورصالحی توسط انتشارات پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شده است.

پیش از این، ۹ رمان‌ سیاره‌ی کوتوله‌های چمنی، پسر اسلپی، دیدار من با هیولا، مطب دکتر میم، امتحان نهایی مرگبار، کابوس خیابان دلقک‌ها، آدم های عروسکی، شگیدی می‌آید، مارمولک شهر آز در قالب مجموعه «ترس و لرز» منتشر شده‌اند.

کتاب‌های آر.ال. استاین در قالب مجموعه‌ای با عنوان «تحت تعقیب» که زیرمجموعه رمان‌های «ترس و لرز» نشر پیدایش است، چاپ می‌شوند و ترجمه همگی آن‌ها توسط شهره نورصالحی انجام شده است.  مجموعه «ترس و لرز» تا به حال مجموعه‌رمان‌های «پارک وحشت» و «تالار مخفی» را در خود جا داده بود که پس از آن‌ها چاپ مجموعه «تحت تعقیب» در دستور کار قرار گرفت.

استاین در رمان‌های مجموعه «تحت تعقیب» پلیسی دلسوز است که به دنبال خطرناک‌ترین و خبیث‌ترین مجرمان تحت تعقیب است و بناست با کتاب‌هایش هرچه گوشت به تن خواننده است، آب کند.

در کتاب «هالووین زامبی‌ها» کِنی و خانواده‌اش تازه به شهر آمده‌اند و برای مراقبت از پدربزرگ در خانه قدیمی او زندگی می‌کنند. کنی منتظر است ببیند شب هالووین چه اتفاق مرموزی در این‌خانه می‌افتد. در محله‌ای که خانه پدربزرگ در آن قرار دارد، همه مردم از زامبی‌ها حرف می‌زنند؛ حتی پدربزرگ. این حرف و حدیث‌ها ادامه دارد تا این‌که سر و کله همسایه‌های جدید پیدا می‌شود و چیزی که جلب توجه می‌کند، این است که اثاثیه جالبی با خود دارند. کنی از خودش می‌پرسد آن‌قدر زنده می‌ماند که با مراسم روز هالووین خوش بگذراند؟...

خود نویسنده این‌داستانش را این‌طور خلاصه می‌کند: کنی و خواهرش پاتریشیا به یه خونه قدیمی و ترسناک عین خونه‌های فیلم‌های ترسناک، اسباب‌کشی کردن، ولی داستان‌های ترس‌برانگیزی رو که در موردش می‌شنیدن، باور نمی‌کردن. تصمیم گرفتن یه هالووین‌پارتی راه بندازن و با بچه‌های محله‌شون آشنا بشن. ولی مهمونای ناخونده‌ای براشون آمد...

این‌رمان ۳ قسمت اصلی دارد که به‌ترتیب عبارت‌اند از: «سال ۱۹۴۴»، «امروز» و «پنج روز مانده به هالووین»

قسمت اول، فصل یکم تا سیزدهم را در خود جا داده؛ قسمت دوم فصل ۱۴ تا ۲۴ و قسمت سوم، فصل ۲۵ تا ۴۴ را شامل می‌شود.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

بعد از شام تو اتاق نشیمن نشسته بودیم و تلویزیون هم برای خودش روشن بود. من و اَلِک می‌خواستیم دوباره برگردیم سر بازی زامبی‌ها راه می‌افتند، اما تریشیا که فکر دیگری توی سرش بود، آمد تو اتاق. موضوع جشن هالووین.

خودش را انداخت روی زمین، پشتش را به کاناپه تکیه داد و گفت: «منو بگو که خیال می‌کردم شما دوتا می‌خواین بهم کنک کنین این مهمونی رو راه بندازم.»

گفتم: «باشه، عیبی نداره. می‌خوای برات چه‌کار کنیم؟»

«همه‌کار. هنوز هیچ کاری نکردیم. هیچ برنامه‌ای نداریم، نمی‌دونیم می‌خوایم چه‌کار کنیم.»

الک گفت: «من فکر می‌کردم تصمیم گرفتیم زامبی‌پارتی باشه.»

«نه، همچین تصمیمی نداشتیم، ولی یه چیزی...»

«چی؟»

«اگه شما دوتا دعوت کردن همه مهمونا رو قبول کنین، منم قبول می‌کنم زامبی‌پارتی بدیم.»

من و الک به هم نگاه کردیم و من پرسیدم: «اصلا قراره کی دعوت بشه؟»

«همه بچه‌های کلاس خودمون به اضافه اون یکی کلاس هفتم. دلیل این مهمونی که یادت نرفته؟ که می‌خوایم دوستای جدیدی تو مدرسه پیدا کنیم؟»

این‌کتاب با ۲۳۲ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۳۲ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4787734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha