۱۴ آذر ۱۳۹۸، ۲۰:۴۳

عملیات اجرایی شهرجدید «تیس» در سواحل مکران آغاز شد

عملیات اجرایی شهرجدید «تیس» در سواحل مکران آغاز شد

چابهار- عملیات اجرایی شهرجدید «تیس» با حضور وزیر راه وشهرسازی، استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان محلی در شهرستان چابهار واقع در سواحل مکران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی عملیات اجرایی ساخت شهر جدید تیس اظهار داشت: فاز نخست آماده سازی زیرساخت ها و توسعه این شهر با بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

محمد اسلامی افزود: ۲۷ سال از تصویب شهرجدید تیس می گذرد و دلیل تاخیر آن دیدگاه مسوولان و مدیران وقت این بوده که این شهر ضرورتی برای ایجاد ندارد.

وی بیان کرد: برنامه ریزی لازم برای ساخت شهر جدید و مدرن تیس انجام شده و این شهر قرار است به یک نقطه گردشگری، تفریحی و توسعه یافته تبدیل شود.

وی گفت: چابهار و کنارک در جنوب سیستان وبلوچستان به دلیل همجواری با سواحل و دریای عمان آب و هوای مساعدی دارند و برای گردشگری و کشاورزی مناسب هستند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از همه سرمایه گذاران و بخش خصوصی دعوت می کنم با حضور در این منطقه و سرمایه گذاری زمینه بهتر توسعه را در این محدوده فراهم کنند.

اسلامی افزود: خدمات عمومی، هتل، بیمارستان، تاسیسات و سایر زیرساخت ها برای سکونت مردم و اقامت گردشگران و سرمایه گذاران ایجاد می‌شود.

وی بر تکمیل جاده ۲ بانده «چابهار-کنارک» و «جاسک- بندرعباس»، تامین زیرساخت های مناطق حاشیه شهرهای چابهار و کنارک، ساخت جاده های روستایی و بازگشایی راهها تاکید کرد.

کد خبر 4789849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha