۱۵ آذر ۱۳۹۸، ۹:۲۷

گزارش مهر از فرمانداری تهران؛

ثبت‌نام ۲۰۴۶ نفر در «چهل‌سرا» برای مجلس/ حضور چهره‌های اقتصادی

ثبت‌نام ۲۰۴۶ نفر در «چهل‌سرا» برای مجلس/ حضور چهره‌های اقتصادی

ششمین روز ثبت نام از داوطلبان حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مجموعه چهل سرای مصلای امام خمینی(ره) با ثبت‌نام 340 نفر به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین روز از ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سایت فرمانداری تهران واقع در مجموعه چهل سرای مصلای تهران آغاز شد.

از افراد شناخته شده در سایت دو فرمانداری تهران در روز گذشته می‌توان به «رامین مهمانپرست »سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه، «جاوید شکاری» قاضی دادگاه، «محمدرضا بادامچی» نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی،«جعفر گلباز» نماینده ادوار مجلس، مجتبی رحماندوست استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصولگرا و «علی کیهانیان» دبیر جمعیت حامیان انقلاب اسلامی اشاره کرد.

گفتنی است، ثبت نام اولین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز از صبح امروز در پنج حوزه انتخابیه آغاز شد.

*عباسپور: مجلس دهم نتوانست مشکلات اقتصادی را حل کند

«علی عباسپور تهرانی‌فرد» نماینده ادوار مجلس صبح امروز (جمعه) با حضور در فرمانداری تهران برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: فکر می کنم این دوره انتخابات مجلس شاید حساسترین دوره مجلس باشد و از اهمیت به سزایی نیز برخوردار است. کسانی که تجربه و سابقه دارند قاعدتا باید به میدان بیایند  و خود را در معرض آرای عمونی قرار دهند.

عباسپور اضافه کرد: به شخصه با توجه به تجربیات خودم در گذشته از عملکرد مجلس دهم راضی نیستم. مجلس دهم نتوانست آن مشکلات اقتصادی که کشور با آن دست به گریبان است را حل کند. در عرصه قوانین مربوط به خصوصی سازی، پیشرفت علمی کشور و ارتباط با صنعت مجلس نقش موثری بازی نکرد، نمی خواهم بگویم به طور کامل از عملکرد مجلس راضی نیستم، اما در جمع راضی نیستم.

وی گفت: از طرف افراد معتدل و دوستانی که در طیف اصولگرایی هستند برای ثبت نام در انتخابات دعوت شده ام.

داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم با بیان اینکه انقلاب ایران بیش از ۴۰ سال قبل به پیروزی رسید، گفت: برای ادامه این انقلاب تلاش زیادی صورت گرفته است و شهدای بسیاری تقدیم شد. استقلال واقعی در ایران متبلور شد. کشوری که به شرق و به غرب وابسته نبود، ان هم در جهانی که آمریکا حرف اول را می زند.

عباسپور با بیان اینکه ما اگر مشکلی داریم, مشکل درونی است و باید مسائل اقتصادی خود را حل کنیم،  افزود: مجلس شورای اسلامی می تواند به طور موثر این مشکلات را حل کند. در کشور ما قوانین بسیار مترقی وجود دارد، مجلس در راس امور است و امام خمینی نیز بر نقش مجلس تاکید داشتند.

نماینده ادوار مجلس گفت: معتقدم مردم باید پای صندوق های رای بیایند، چون این مردم هستند که مجلس مقتدر را رقم می زنند. حضور گسترده و فعال و دقت نظر در انتخاب درست وکلای ملت بسیار مهم است. باید این رفتار دموکراتیک در انتخابات متبلور شود. ما یک جامعه تحصیل کرده هستیم که باید با دقت نمایندگان خود را در هر عرصه ای انتخاب کنیم. امیدوارم که مردم اهمیت موقعیت را کاملا درک کنند و درک هم خواهند کرد.

وی ادامه داد: امیدوارم که همه مردم در انتخابات شرکت کنند، عدم شرکت در انتخابات در حقیقت باعث می‌شود که  آرای عمومی به طور کامل منعکس نشود.

عباسپور در خصوص شفافیت مالی مسئولان اظهار داشت: همه جای دنیا به این صورت است که نمایندگان مردم و مسئولان باید شفافیت مالی داشته باشند و در ایران هم عملکرد اقتصادی مسئولان و نمایندگان مردم باید شفاف باشد و در اختیار مسئولان ذیربط قرار گیرد.

وی در مورد شفافیت آرای نمایندگان نیز گفت:  رای نمایندگان، رای خصوصی نیست و متعلق به مردم است و مردم باید از طرز تفکر نماینده خود کاملا آگاه باشند.

*«محسن پیرهادی» سخنگوی ائتلاف شورای اصولگرایان با مراجعه به سایت فرمانداری تهران واقع در مجموعه «چهل سرا» مصلی امام خمینی(ره) از حوزه انتخابیه تهران برای مجلس یازدهم ثبت‌نام کرد.

*«عباس آریازند» رایزن فرهنگی اسبق ایران در بوسنی و هرزگوین ظهر امروز (جمعه) با حضور در سایت فرمانداری تهران واقع در مجموعه چهل سرای مصلی امام خمینی(ره) برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

امیر آریازند مدیر سابق مجموعه برج میلاد و پسر عباس آریازند نیز وی را همراهی می‌کرد.

انصاری: مجلس دهم عملکرد ضعیفی داشت

*«غلامرضا انصاری» عضو اسبق شورای شهر و فعال اصلاح‌طلب با حضور در سایت فرمانداری تهران واقع در مجموعه چهل سرای مصلی امام خمینی(ره) برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

عضو اسبق شورای شهر تهران و عضو شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان در جمع خبرنگاران هدف خود از ثبت نام را رسیدن به دموکراسی و آزادی از طریق صندوق رای بیان کرد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: بنده با تجربه ۴۰ ساله فکر می‌کنم پرشور شدن انتخابات یک اصل است و همه باید برای رسیدن به این مهم تلاش کنند ما راهی جز صندوق رای نداریم. اگر یک مجلس در راس امور شکل بگیرد می‌توان انتظار یک دولت پاسخگو و مردم همیشه در صحنه را داشت.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود مشکلات اقتصادی و درگیری‌های اخیر آیا ممکن است مردم با صندوق رای قهر کنند گفت: ما چاره‌ای جز رای دادن نداریم تنها راه رسیدن به حقوق حقه خودمان این است که آن را از صندوق رای مطالبه کنیم. مجلس کاملا ظرفیت اصلاح امور را دارد. اگر یک مجلس توانمند، شجاع و پاکدست شکل بگیرد دولت منعبث از چنین مجلسی یک دولت کارآمد خواهد بود.

انصاری با اشاره به عملکرد مجلس دهم گفت: بنده عملکرد این مجلس را قبول ندارم و معتقد هستم که ضعیف ظاهر شد و نتوانست در راس امور قرار بگیرد ما برای رسیدن به آزادی نیاز به نهادهای واسط داریم مانند احزاب و آزادی مطبوعات که رکن چهارم دموکراسی است مجلس دهم نتوانست هیچ کدام از آنها را فعال کند. یکی دیگر از ضعف‌های این مجلس مساله بنزین بود اگر نمایندگان به جای پرداختن به مسائل منطقه‌ای خود به مسائل عمیق و اصلی کشور توجه می‌کردند قطعا زمان گرفتن چنین تصمیمی از نمایندگان نظرخواهی می‌شد.

وی در خصوص چگونگی کاندیدا شدن خود گفت: من از تهران کاندید خواهم شد اما هنوز جلسه‌ای برای بستن لیست اصلاح طلبان تشکیل نشده است من در انتخابات قبل به نفع لیست اصلاح طلبان کنار رفتم و این دور نیز اگر لازم باشد این کار را خواهم کرد زیرا معتقد به کار جمعی و تشکیلاتی هستم.

عضو حزب اتحاد ملت در خصوص شفافیت رای و مالی نمایندگان گفت: این یکی از اصول اساسی دموکراسی است و بنده به طور قطع طرفدار این موضوع هستم.

*نقاشی: هیچ نیروی اصلاح‌طلبی نمی‌تواند مخالف شفافیت آراء باشد

«حسین نقاشی» رئیس روابط عمومی شورای شهر تهران بعدازظهر امروز (جمعه) با حضور در سایت فرمانداری تهران برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت‌نام کرد.

وی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسات دفتر سیاسی و شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در روزهای اخیر گفت: پس از بررسی‌های فراوان حزب تصمیم گرفت تا برخی از اعضا برای کاندیداتوری نمایندگی مجلس در تهران ثبت نام کنند و بنده هم در همین راستا امروز اینجا حضور پیدا کردم. 

نقاشی ادامه داد: حزب اتحاد ملت به این نتیجه رسیده که اصل حضور در انتخابات را به عنوان یک رفتار دموکراسی خواهانه و اصلاح طلبانه نگاه کند و با همه محدودیت‌ها و معذوریت‌ها از جمله نحوه عملکرد شورای نگهبان در بحث نظارت استصوابی که باعث انتقادهای جدی به این شورا شده اما باز می‌توان مجلسی در راس امور تشکیل داد. مجلسی که در مقابل فشارهای بیرون مجلس که برخی اوقات از سوی نهادهای قدرتمند بالادستی وارد می‌شود و نمایندگان را مقهور می‌کند تنها با حضور نیروهای اصیل و پیشروی اصلاح‌طلب می‌توان با آنها مقابله کرد. ما عقیده داریم با حضور این نیروها بسیاری از این فشارها کمتر خواهد شد و مجلس به کارکرد اصلی خود خواهد رسید.

وی با اشاره به شلوغی‌های اخیر و اعتراضات به افزایش قیمت بنزین گفت: این جمع‌بندی‌ها پیش از وقایع آبان‌ماه بود هر چند پیش از این فجایع نیز بدنه رای اصلاح‌طلبان با تردید مواجه شده بود اما این اتفاقات نیز باعث شد که تردیدها بیشتر شود. در جلساتی که پس از شلوغی‌های اخیر داشتیم این بحث مطرح شد که چرا دیگر بحث انتخابات مطرح نیست. برخوردهای نهادهای حاکمیتی با مجلس که عصاره ۸۰ میلیون ایرانی است سبب مخدوش شدن جایگاه آن شده، مجلسی که تنها نهاد قانونی و تقنینی است امروز بسیار کم‌اثر شده است.

نقاشی افزود: ما با این نگاه که این یادگار انقلاب مشروطه و نهادی که رهبری نیز بر آن تاکید بسیار دارند کم‌کارتر شده در انتخابات شرکت کردیم و بر این عقیده هستیم که برای حل این موضوع تنها یک راه‌حل وجود دارد و آن این است که شورای نگهبان رویکرد نظارتی استصوابی خود را ترک کند و بر اساس قانون استعلام از مراجع چهارگانه رفتار کند تا امکان حضور نیروها و شهروندان مختلف به وجود آید، در این صورت شاید اعتماد برخی از مردم جلب شود و آنها در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند. به هر حال مردم داغدار هستند و شاهد فجایعی بودند که دل آنها به درد آمده و جا دارد به آن دسته از خانواده‌هایی که عزیزانشان را از دست داده‌اند تسلیت بگویم. در نهایت تغییر رویکرد شورای نگهبان شاید بتواند این قهر مردم با صندوق رآی را تا حدودی التیام بدهد.

وی با اشاره به شفافیت آراء و مسائل مالی گفت: شفافیت یکی از مولفه‌های اصلی دموکراسی خواهی است و هیچ نیروی دموکرات و اصلاح‌طلبی نمی‌تواند مخالف این امر باشد.

نقاشی در خصوص لیست اصلاح‌طلبان و برنامه حضور آنها در انتخابات مجلس یازدهم گفت: فعالیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان بر خلاف اصولگرایان پس از تایید کاندیداها توسط شورای نگهبان آغاز خواهد شد اما رویکرد ما در این انتخابات با انتخابات قبلی تفاوت دارد و آن این است که بر عکس دوره قبل اگر چهره‌های اصلی و پیشروی اصلاح‌طلب که می‌توانند نشانه تغییر باشند تایید صلاحیت نشوند، شاید حزب اتحاد ملت و اصلاح‌طلبان از دادن لیست خودداری کنند. مفهوم انتخابات یعنی یک رقابت منصفانه و سالم برای رسیدن به این امر باید به وجود آید.

*«داود تاجران» شهردار سابق اراک به سایت فرمانداری تهران رفت و برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرد.

*«بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی ایران و نایب رئیس خانه معدن ایران در مجموعه چهل سرای فرمانداری تهران حاضر شد و برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت‌نام کرد.

*«وجیه‌الله آقاتقی» فرماندار اسبق تهران نیز عصر امروز در سایت فرمانداری تهران حاضر و ثبت نام کرد.

*شاکری: مجلس دهم تماشاگر است

«اقبال شاکری» عضو سابق شورای شهر تهران با حضور در سایت دو فرمانداری تهران واقع در مجموعه چهل سرای مصلی امام خمینی(ره) برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

وی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: من به عنوان یک عضو هیئت علمی دانشگاه و متخصص امور صنعت و عمران، با توجه به چهار سال تجربه‌ای که در شورای شهر تهران داشتم اقدام به شرکت در انتخابات کردم.

وی افزود: فضایی که امروز در دولت و مجلس شورای اسلامی می‌بینیم، یک دولت خسته و مجلس تماشاگر است؛ به نظر بنده باید یک انرژی، نیروی جدید و تحرک جدیدی را در مجلس ایجاد کنیم که یا دولت فعلی را به راه بیندازد و با خواسته های مردم همراه کند یا یک دولتی را جایگزین کند.

عضو اسبق شورای شهر در ادامه تصریح کرد: به نظر می‌آید اهداف ذکر شده به دست افرادی که رویکرد جدیدی داشته و با رویکرد خسته و ناکارآمد فعلی حاکم بر ارکان دولت و... متفاوت است، می‌تواند انجام گیرد.

شاکری ادامه داد: امیدوارم با نیروهای همسوی دیگری که وارد مجلس می‌شوند، نیازها و خدماتی که مردم در حال حاضر لازم دارند و مغفول مانده مرتفع شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های خود برای ورود به مجلس گفت: ایجاد کسب و کارهای زود بازده، ایجاد زیر ساخت‌های حمل و نقل و ایمن برای مردم، افزایش اشتغال برای کاهش نرخ بیکاری فعلی و استفاده از ظرفیت‌های سنگین منابع داخلی از جمله برنامه‌های بنده است که تاکنون مغفول مانده است.

عضو اسبق شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال قرار است به چه صورت و تحت عنوان چه لیستی در انتخابات شرکت کنید، توضیح داد: امیدوارم لیاقت این را داشته باشم که در فهرست خدمت گذاران ائتلاف بزرگ جبهه نیروهای انقلاب قرار بگیرم و انشاالله با اتفاق بتوانیم کارآمدی مجلس را ارتقاء بخشیده و ملت را همراه کنیم و دولتی را جایگزین کنیم.

شاکری درباره شفافیت مالی و رای نمایندگان اظهار کرد: کاملا با این مساله موافقم که نه تنها آراء، بلکه زندگی و کسب و کار فرزندانشان در معرض دید، نظر و رای مردم قرار بگیرد.

وی درباره عملکرد کنونی مجلس گفت: مجلس دهم را بیشتر تماشاگر می‌دانم تا ناظر بر عملکرد دولت، به همین دلیل کارآمدی لازم را در نظراتشان مشاهده نمی‌کنم؛ به عقیده من بعد نظارتی بر رفتار وزارت خانه‌ها، سازمان های دولتی و دولتمردان یکی از موضوعاتی است که باید به آن بپردازیم.

عضو سابق شورای شهر تهران در پایان با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: من فکر می‌کنم مردم اگر افرادی صادق و توانمند مشاهده کنند، قطعا حضور پیدا کرده و به نمایندگان خود رای می‌دهند زیرا مردم همیشه در صحنه بوده‌اند و اکنون باید وارد صحنه شوند.

به گزارش مهر، از حاشیه‌های ثبت نام امروز، حضور «محمد صادق مشایخ» مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی برای ثبت نام پسرش بود.

*«غلامرضا خواجه سروی» معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در دولت احمدی‌نژاد در مجموعه چهل‌سرا داوطلب ورود به مجلس یازدهم شد.

*سحرخیز: مجلس نباید از شفافیت آراء بترسد

«ابراهیم سحرخیز»، معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش با حضور در فرمانداری تهران داوطلب ورود به مجلس یازدهم شد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به نگاهی که مسئولان داشتند و توصیه هایی که دوستان آموزش و پرورش کردند بعنوان یک عنصر فرهنگی ثبت‌نام می‌کنم.

معاون اسبق وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: فکر می‌کنم مردم ما نشان داده‌اند که در چهل سال گذشته حضوری فعال داشته‌اند مخصوصا در شرایط سخت در کنار مسئولان بوده اند و دولت را تنها نگذاشته اند و همچنین در آینده کشور سهیم بوده اند.

سحرخیز اظهار داشت: مجلس اگر از کارشناسان، خبرگان و کسانی که در بحث قانونگذاری هستند شکل بگیرد وضعیت خوبی خواهد داشت.

وی افزود: وضعیت کنونی مجلس خیلی خوب نیست و در بزنگاه‌ها نتوانست حضور بهتری داشته باشد. مجلس بهتر از این می‌توانست عمل کند و در مقایسه با مجلس‌های قبلی نمره کمتری دارد.

معاون اسبق وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در خصوص شفاف سازی مالی مجلس تاکید شده تا وضعیت مالی آنان در معرض دید مردم قرار گیرد. این امر ضروری است و نمایندگان باید بیشتر از سایر افراد به موضوع شفاف سازی توجه کنند.

وی بیان کرد: در مورد شفافیت آراء اگر نظام حزبی باشد، در این صورت چه ابایی داریم اگر ادله منطقی پشت تصمیم گیری‌ها باشد و چه واهمه ای از شفافیت داریم.

معاون اسبق وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: هر حزبی قوانین و چارچوب خودش را دارد. اگر کسی هم خود را وابسته به حزبی می‌داند باید براساس مرام آن عمل کند.

سحرخیز گفت: نمایندگان اگر شفاف سازی کنند باعث می‌شود تا در تصمیم‌گیری هایشان یک مقدار محتاط باشند، مشورت کنند تا تحت تاثیر افراد دیگر قرار نگیرند و منافع ملت را بر منافع خودشان ترجیح دهند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگیان باید بتوانند دولت و مجلس آینده را متقاعد کنند که سند تحول آموزش و پرورش تنها راه پیشرفت این نهاد است. ما ۶ زیر نظام داریم اگر این زیر نظام ها اجرایی شود معیشت و منزلت فرهنگیان حل می شود و آموزش و پرورش می تواند به منزلتی که نیاز دارد برسد و مهمتر از همه ما یک اصل ۳۰ در قانون اساسی داریم که معتقدم دولت به هیچ وجه به این اصل توجه نکرد.

معاون اسبق وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: مجلس در این زمینه موضع انفعالی داشت و اعلام کرده که مخالف است اما دولت در حال اجرای آن است، اگر مجلس مخالف است چرا اهرم های نظارتی را به بازی نمی گیرد. امسال ما با نزدیک ۵۴ هزار میلیارد تومان بودجه، هنوز ۲۰ هزار میلیارد تومان آموزش و پرورش کسری دارد. برای سال آینده بودجه ۵۵ هزار میلیارد تومانی به مجلس ارایه می شود، چگونه سال آینده با چنین بودجه ای مسئولان آموزش و پرورش می خواهند حقوق کارکنان با ۱۵ درصد افزایش را پرداخت کنند و طرح رتبه بندی را اعمال کنند. من فکر می کنم که دولت ۳۰ درصد بودجه آموزش و پرورش را نادیده گرفته و وقتی معیشت معلمان حل نشود آموزش و پرورش راه به جایی نمی برد.

*ملکشاهی: داوطلبان مجلس در تهران ۲۰۴۶ نفر شدند/ثبت‌نام ۹ متقاضی برای خبرگان

نظام ملکشاهی معاون فرماندار تهران عصر امروز (جمعه) با حضور در سایت دو فرمانداری تهران واقع در مجموعه چهل سرای مصلی امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران گفت: تا ساعت ۱۷ ششمین روز ثبت نام انتخابات مجلس ۳۴۰ نفر در تهران ثبت نام کرده‌اند که با احتساب این آمار، کل افراد ثبت نام کننده در حوزه تهران ۲۰۴۶ نفر است.

معاون فرماندار تهران اظهار داشت: در مجموع ۱۷۱۶ نفر مرد و ۳۲۸نفر زن هستند. همچنین تعداد مردان ثبت نام کنندگان در روز ششم ۲۹۲ نفر و زنان ۴۸ نفر هستند.

ملکشاهی افزود: تعداد ۹ نفر نیز در روز اول ثبت نام اولین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری در حوزه تهران ثبت نام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در کل نیز ۹ نفر از هموطنان اقلیت‌های دینی در تهران ثبت نام کرده‌اند. جوان‌ترین فرد ثبت‌نام کننده ۳۰ سال و پیرترین ۷۳ سال سن دارند.

معاون فرماندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: فردا آمار جامع ثبت نام کنندگان از سوی فرماندار تهران به اطلاع عموم می‌رسد.

کد خبر 4789930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha