۱۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۰۳

نوذرپور در دیدار با دبیران شورایاری محلات منطقه۲۲ خبر داد

احداث ۴ ایستگاه تصفیه آب در منطقه برای حل مشکل شبکه فاضلاب

احداث ۴ ایستگاه تصفیه آب در منطقه برای حل مشکل شبکه فاضلاب

شهردار منطقه ۲۲ اعلام کرد: ۴ ایستگاه تصفیه آب توسط شهرداری و شرکت آب و فاضلاب احداث می شود تا مشکل فاضلاب منطقه ۲۲ شهرداری تهران حل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نوذرپور شهردار منطقه در دیدار با دبیران شورایاری منطقه ۲۲ با بیان اینکه وظیفه اصلی شورایاری ها ایجاد بستر مناسب برای مشارکت شهروندان در امور محلات است طی سخنانی گفت: شورایاری موفق است که بتواند شهروندان بیشتری را وارد صحنه کند و باعث مشارکت آنان در امور محلات شود.

شهردار منطقه۲۲ با اشاره به وجود مجتمع های تجاری در منطقه و حضور شهروندان برای خرید در این مجتمع های تجاری از اضافه شدن چندین دستگاه تاکسی مدرن به منطقه۲۲ برای جابجایی مسافرین خبر داد.

نوذرپور نظارت بر امور محلات را از دیگر وظایف شورایاری ها دانست و افزود: شورایاری ها باید با نظارت درست و دقیق مشکلات محلات را احصاء کرده و به مدیریت شهری انتقال دهند.

وی با بیان اینکه اگر مشکلات شهر به درستی احصاء شود باعث کم شدن هزینه ها در شهر می شود، ادامه داد: شما شورایاری ها با نظارت بر محلات می توانید الویت اجرای برنامه ها را در محلات برای مدیریت شهری معین کنید و ما منتظر نظرات و پیشنهاد هایتان هستیم.

شهردار منطقه۲۲ ارتقاء آگاهی عمومی شهروندان را لازم دانست و خاطرنشان کرد: منطقه۲۲ یک منطقه جوان است و بسیاری از ساکنینش مهاجر، به همین دلیل بسیاری از ساکنینش شهر نشین شده اند اما شهروند نشده اند و شما شورایاری ها باید با آموزش باعث ارتقاء آگاهی عمومی  آنان شوید.

نوذرپور تاکید که شهروندان باید وظایف خود را بدانند و هرچقدر سطح آگاهی عمومی شهروندان بیشتر شود هزینه های شهر کمتر می شود.

وی با بیان اینکه شهروندان باید از قوانین شهری و شهروندی مطلع باشند، افزود: شهروندان باید وظایف خود را بدانند و به آن عمل کنند.

شهردار منطقه۲۲ با بیان اینکه کارگروه مشورتی با معاونت های مدیریت شهری منطقه ایجاد شود، گفت: دبیران شورایاری برای انتقال و رفع مشکلات شهروندان در محلات در قالب کارگروه مشورتی با معاونت های منطقه جلسه بگذارند و صرفا با معاونت اجتماعی و فرهنگی در ارتباط نباشند.

وی با بیان اینکه دولت باید بسیاری از وظایف خدمات شهری خود را به مدیریت شهری که از سمت مردم و شهروندان منتخب شده اند بسپارد، اظهار داشت: منطقه۲۲ با وجود پتانسیل های گردشگری، تفریحی، ورزشی و ... که دارد، خدمت‌رسانی به تمام شهروندان تهران و سایر شهرهای ایران را دارد، به همین منظور، ضرورت همراهی، همکاری و هماهنگی دستگاه های دولتی و غیر دولتی با منطقه۲۲ باید بیشتر باشد.

نوذرپور با اشاره به مشکلات مربوط به اداره برق در منطقه۲۲ گفت: بسیاری از معابر اصلی و فرعی منطقه در حال حاضر مشکل روشنایی دارند که این خود باعث عدم امنیت در آن معابر است و نارضایتی بسیاری از شهروندان را بوجود آورده است.

وی با اشاره به مشکلات مربوط به آب و فاضلاب در منطقه، ادامه داد: احداث فاضلاب بر عهده سازمان آب و فاضلاب است و عدم وجود این شبکه باعث بوی نا مطبوع در منطقه شده است.

شهردار منطقه۲۲ با اشاره به دیداری که با معاون وزیر نیرو برای حل مشکل فاضلاب منطقه۲۲ انجام داد، گفت: قرارداری فی مابین شهرداری و شرکت فاضلاب در حال انجام است که پیروی این قرارداد ۴ ایستگاه تصفیه آب توسط شهرداری و شرکت آب و فاضلاب احداث می شود تا مشکل فاضلاب منطقه حل شود.

شهردار منطقه۲۲ با بیان اینکه جمع آوری سگ های بلاصاحب احتیاج  به کار فرهنگی دارد، تاکید کرد: جمع آوری سگ های بلاصاحب با افتتاح پروژه دهکده مهربانی در منطقه به طور جد شروع شده است و شهردار تهران از بازدیدی که از این دهکده داشتند از دیگر مناطق تهران که دارای حریم و فضای جنگلی بزرگ هستند  خواست تا از این پروژه الگوبرداری کنند.

وی خاطرنشان کرد که در حال حاضر این منطقه داری کمبود سرانه های آموزشی، درمانی، ورزشی و ... است که باید برای حل آن دولت همکاری و همراهی با مدیریت شهری داشته باشد و شما شورایاری ها باید با دیگر نهادهای دولتی برای رفع این مشکلات رایزنی کنید.

کد خبر 4791260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha