۱۸ آذر ۱۳۹۸، ۹:۵۳

آموزش عالی در لایحه بودجه ۹۹؛

پذیرش دانشجو در مراکز وابسته به دستگاههای اجرایی ممنوع شد

پذیرش دانشجو در مراکز وابسته به دستگاههای اجرایی ممنوع شد

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ پذیرش و تامین اعتبار برای پذیرش دانشجوی جدید در مراکز و موسسات پژوهشی دولتی وابسته به دستگاه های اجرایی غیر از وزارتخانه های علوم و بهداشت ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس بند م تبصره ۹ لایحه بودجه سال ۱۳۹۹، در سال ۹۹ پذیرش و تامین اعتبار برای پذیرش دانشجوی جدید در مراکز و موسسات پژوهشی دولتی وابسته به دستگاه های اجرایی به غیر از وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ممنوع است.

وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز موظف هستند ظرفیت پذیرش دانشجوی جدید در مراکز و موسسات پژوهشی وابسته به خود از جمله پژوهشکده و پژوهشگاه را ۲۰ درصد کاهش دهند.

همچنین در بند ن این تبصره آمده است: «در سال  ١٣٩٩ صدور مجوز برای تأسیس مراکز و مؤسسات پژوهشی دولتی جدید برای دستگاه های اجرایی ممنوع است. سازمان های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور با همکاری وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظفند براساس عملکرد موسسات پژوهشی دستگاه های اجرایی در خصوص ساماندهی (تمدید، ادغام و یا لغو مجوز) آنها اقدام کنند.

کد خبر 4792763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha