۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۴

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان:

صید ۳۸ درصد از آبزیان کشور در هرمزگان

صید ۳۸ درصد از آبزیان کشور در هرمزگان

بندرعباس - معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به ظرفیت های کم نظیر صید و صیادی استان هرمزگان از این استان به عنوان نگین صید و صیادی کشور یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جوانمرد با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد از ناوگان صیادی کشور و ۳۰ درصد از بنادر صیادی کشور در استان هرمزگان قرار دارد، گفت: خوشبختانه این استان با جامعه صیادی ۳۲ هزار نفری خود توانسته جایگاه یژه ای در عرصه صید و صیادی استان و کشور داشته باشد.

وی برخورداری از ۲۲ بندر صیادی در کنار حدود ۴۰ مرکز تخلیه صید را یکی از ظرفیت های صید و صیادی استان خواند و عنوان کرد: خوشبختانه استان هرمزگان با ۴۵۰۰ فروند شناور صیادی توانسته بخش عظیمی از تولیدات شیلاتی استان و کشور را به خود اختصاص دهد.

جوانمرد با اشاره به صید بالغ بر ۲۹۷ هزار تن در سال گذشته توسط صیادان هرمزگانی خاطرنشان کرد: با تلاش صیادان هرمزگان بیش از ۳۸ درصد از صید انواع آبزیان کشور در استان هرمزگان صورت می گیرد.

معاون صیدو بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان ، تنوع گونه ای ، تنوع روش های صید ( گوشگیر، پرساین، قلاب)، قفس و...  انواع آبزیان از سطح زیان ریز، درشت، میان زی، کفزی، میگو، فانوس ماهیان و ... استان هرمزگان را مجموعه کامل و کم نظیر از فعالیت های صید و صیادی خواند.

کد خبر 4793837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha