۲۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۴۶

مدیرکل تامین اجتماعی غرب استان تهران:

۶۲ درصد بازنشستگی‌های زودهنگام مربوط به مشاغل سخت است

۶۲ درصد بازنشستگی‌های زودهنگام مربوط به مشاغل سخت است

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب استان تهران گفت: ۶۲ درصد بازنشستگی‌های زودهنگام مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناهید حیدری در جلسه هم‌اندیشی اعضای کمیته‌های بدوی و تجدیدنظر مشاغل سخت و زیان‌آور اظهار داشت: امروزه نیروی کار سالم یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی جامعه است و در کشور ما هم با توجه به اقتصاد مقاومتی و محور تولید نیروی کار سالم مورد نیاز است و توجه به این حوزه ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید دارای نیروهای سالم باشیم تا وقتی که بعد از بازنشستگی در جمع خانواده قرار می گیرند، سلامت خود را حفظ کرده باشند و با بیماری و فرسودگی در محیط خانواده قرار نگیرند.

حیدری با اشاره به اینکه تغییر نگرش در مشاغل سخت و زیان‌آور ضروری است، گفت: این نوع نگرش تغییر نمی‌کند مگر با آموزش که نوع نگاهمان را به مشاغل سخت و زیان‌آور تغییر دهیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب استان تهران بیان داشت: نباید به بهانه بازنشستگی زودهنگام و استفاده از سنوات ارفاقی سلامت نیروی کار را به مخاطره بیندازیم که با فلسفه وجودی تأمین اجتماعی و قانون کار هم مغایرت دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳ گروه شغلی وجود دارد که جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود و در تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون به صراحت اعلام شده که اصلاح و استانداردسازی محیط کار انجام شود و امیدواریم که این اصل از قانون مغفول نماند.

حیدری بیان داشت: از دهه ۶۰ تاکنون تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی ۸ برابر افزایش یافته ولی تعداد خروجی‌ها و بازنشستگان ۱۹ برابر شده است و از این میان ۳۵ درصد بازنشسته‌ها مربوط به بازنشستگی زودهنگام و از بازنشستگان زودهنگام هم ۶۲ درصد مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور است.

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب استان تهران بیان داشت: این آمار به نحوی زنگ خطر محسوب می‌شود و باید در این خصوص آسیب‌شناسی صورت بگیرد که به این مقوله از زاویه‌های مختلف بنگریم و نشان می‌دهد که تعداد زیادی از کارگران هنگام بازنشستگی دچار مشکلات جسمی و روانی می‌شوند.

وی گفت: این که ۶۲ درصد از نیروهای فعال و حرفه‌ای در خدمات تولیدی به دلیل عدم رعایت آلایندگی‌های محیطی به صورت زودهنگام بازنشسته شوند به تولید لطمه می‌زند و میانگین محاسباتی نشان می‌دهد که این بازنشستگان در حدود ۳۰ سالگی از کار دست می‌کشند و ۱۰ سال از سن مقرر زودتر بازنشسته می‌شوند.

کد خبر 4795122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بیگی IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
      0 0
      سازمان تامین اجتماعی حالا که به مشکل مالی خورده قصد دارد سخت و زیان آوری را از مشاغل حذف کند در حالی که به گفته آقای شریعتمداری- وزیر کار بدهی دولت به تأمین اجتماعی ۸۰ هزار میلیار تومان است.