۲۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۳

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خوزستان:

مسابقه انشا نویسی با شرکت ۷ هزار کم سواد در خوزستان برگزار می شود

مسابقه انشا نویسی با شرکت ۷ هزار کم سواد در خوزستان برگزار می شود

اهواز- معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خوزستان گفت: مسابقه فرهنگی انشا نویسی در هفته سواد آموزی از اول دی ماه آغاز می شود.

 نورعلی رئیسی در گفتگو با خبرنگار مهر در بیان جزئیات این خبر اعلام کرد : هم‌زمان با بزرگداشت چهلمین سالروز تأسیس نهضت سواد آموزی، مسابقه‌ی فرهنگی _ آموزشی تحت عنوان «مسابقه انشا نویسی» در بین ۷ هزار نفر کم سواد هم‌زمان در دی ماه در سطح استان برگزار خواهد شد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: نهضت سواد آموزی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری که سواد آموزی را «یک جریان مهم فرهنگی » تعبیر کرده است؛ همواره تلاش داشته با توجه به نیازهای مخاطبین و جامعه از ظرفیت‌ها و فرصت‌های یادگیری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در بین سواد آموزان بهره گیرد.

رئیسی با توجه به اهمیت و فلسفه این موضوع گفت: انشا و نوشتن تأثیرگذارترین تمرین برای تقویت ذهن، فکر و اندیشیدن است و برای تقویت هر عضله‌ای، تمرینی مناسب لازم است و این نوشتن است که مغز را ورزش و تمرین می دهد.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را تشویق سواد آموزان به تفکر و حساس شدن نسبت به مسائل اجتماعی و ایجاد روحیه‌ی اعتماد به نفس و خودباوری در بین مخاطبین دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، این مسابقه فرهنگی در هفته سواد آموزی از اول دی ماه ۹۸ آغاز می شود و تا هفتم دی ماه برای هفت هزار نفر از کم سوادان استان خوزستان در محل  کلاس‌های سواد آموزی برگزار خواهد شد.

کد خبر 4797110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha