۲۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۵۶

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گلستان:

دستگاه‌های اجرایی گلستان از اجرای طرح کاداستر استقبال نمی‌کنند

دستگاه‌های اجرایی گلستان از اجرای طرح کاداستر استقبال نمی‌کنند

گرگان- مدیرکل اقتصاد و دارایی گلستان گفت: دستگاه‌های اجرایی گلستان از اجرای طرح کاداستر استقبال نمی‌کنند در حالی که فواید این طرح بیش از هزینه‌ کرد در این حوزه است.

به گزارش خبرنگار مهر، داوود طبرسا بعدازظهر شنبه در سومین جلسه پیشگیری از وقوع جرم گلستان اظهار کرد: طرح کاداستر (حدنگار) از سال ۱۳۸۶ در گلستان آغاز شده اما دستگاه‌های اجرایی گلستان از آن استقبال نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هفت هزار و ۶۹۰ ملک دولتی در سامانه ثبت شده است، افزود: ثبت این تعداد املاک دولتی در شرایطی است که در گلستان هشت هزار و ۵۳۸ ملک دولتی سند دارند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گلستان ادامه داد: از مجموع هشت هزار و ۵۳۸ ملک سنددار گلستان فقط ۶۲۱ ملک دارای سند تک برگی هستند و بقیه اسناد دفترچه‌ای دارند.

وی خاطرنشان کرد: اخیراً از تهران لیست ۴۰ هزار ملک دولتی از جمله آموزش و پرورش، زمین‌های فوتبال و ... به استان ارسال شده و به تفکیک برای دستگاه‌های اجرایی ارسال کرده‌ایم.

طبرسا گفت: هرچند فواید اجرای طرح کاداستر بسیار بیشتر از هزینه کرد در این حوزه بوده اما همکاری دستگاه‌های اجرایی گلستان در این زمینه بسیار کم است.

کد خبر 4797482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha