۲۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۵

استاندار اردبیل مطرح کرد:

کاهش اختلافات مالکیتی با تعیین تکلیف اسناد اراضی روستاهای اردبیل

کاهش اختلافات مالکیتی با تعیین تکلیف اسناد اراضی روستاهای اردبیل

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: با تعیین تکلیف اسناد اراضی روستاها کاهش اختلافات مالکیتی و مشاجرات موجود در این بخش را شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام‌جو پیش از ظهر یکشنبه در نشست فرهنگی و اجتماعی با موضوع کنترل آسیب‌های اجتماعی و خشونت عنوان کرد: در دو سال اخیر اقدامات مناسبی برای تعیین تکلیف اسناد اراضی روستاها و زمین‌های کشاورزی انجام پذیرفته است.

به گفته وی تعیین تکلیف اراضی زمینه را برای کاهش اختلافات مالکیتی فراهم می‌کند تا عوامل موثر در بروز نزاع و خشونت نیز کاهش یابد.

استاندار اردبیل در ادامه از این استان به عنوان یکی از استان‌های امن کشور از لحاظ برگزاری تجمع و تحرکات غیرقانونی نام برد و افزود: برای کاهش رفتارهای پرخاشگرانه در بین آحاد مردم و فراهم آوردن شرایط لازم برای آرامش و صلح در اختلافات نیز در مجموع اقدامات مناسبی در سطح استان در دست اقدام است.

بهنام‌جو با تأکید بر اینکه باید عوامل خشونت زا و آسیب‌ها به خوبی شناسایی شوند، افزود: شناسایی جامعه هدف برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از وارد آمدن هزینه‌های مادی و معنوی و تحمیل آن به جامعه ضروری است.

وی بر ضرورت جدی گرفتن آموزش نیز تأکید کرد و افزود: آموزش‌های مرتبط با ازدواج، افزایش مهارت‌های رفتاری و اجتماعی خانواده‌ها و حتی توجه به شیوه‌های مناسب سازی شهری و شهرسازی می‌تواند در بهبود رفتارها نیز کمک نماید.

استاندار اردبیل افزود: توجه به موضوع اشتغال و توانمندسازی خانواده‌ها نیز از دیگر عوامل مهم برای ایجاد آرامش در جامعه و دوری از خشونت محسوب می‌شود.

کد خبر 4797957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha