۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۸:۱۹

وزیر علوم:

۴۳ مرکز پارک علم و فناوری در کشور فعالیت مستمر دارند

۴۳ مرکز پارک علم و فناوری در کشور فعالیت مستمر دارند

همدان - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از فعالیت ۴۳ مرکز پارک علم و فناوری در کشور خبر داد و گفت: پارک‌های علم و فناوری جایگاه خود را تثبیت کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور غلامی عصر پنج شنبه در نشست با مدیران و رؤسای دانشگاه‌های همدان با اشاره به برگزاری نمایشگاه فناوری گفت: در این نمایشگاه تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته مبتنی بر های‌تک ارائه شد.

وی با بیان اینکه آینده خوبی برای حوزه علم و فناوری پیش‌بینی می‌شود بر لزوم شفاف سازی فضای علم و فناوری کشور تاکید کرد و گفت: پس از دهه ۷۰ دانشگاه‌ها به پژوهش و تولید علم روی آوردند و در این دوران دانشگاه‌ها رتبه‌های اول تولید علم را کسب کرده و به دنیا عرضه داشتند.

غلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر حفظ جایگاه علمی کشور تأکید دارند و با وجود همه مشکلات بین کشورهای صاحب نام علم و فناوری در دنیا قرار داریم، گفت: در منطقه رتبه اول و در آسیا در بین پنج کشور اول و در دنیا در رتبه شانزدهم هستیم و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۰ به رتبه پانزدهم دست یابیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه از اوایل دهه ۸۰ توجه به کاربردی کردن نتایج علوم و تحقیقات آغاز و مراکز رشد ایجاد شدند، عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۹۷ مرکز رشد در حوزه وزارت علوم فعال است و در حوزه وزارت بهداشت نیز مراکز رشد فعال وجود دارد.

۵ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور ثبت شده است

وی به فعالیت ۴۳ مرکز پارک علم و فناوری در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه حاصل این مراکز شرکت‌های بسیاری در حوزه دانش‌بنیان است، گفت: حدود ۵ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور ثبت شده که این شرکت‌ها در ادامه توانمندی‌های علم و فناوری کشور رشد کردند و خود را نشان دادند.

غلامی با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان توسط محصلان دانشگاه ایجاد شدند و بر همین اساس می‌توان ادعا کرد که در حوزه آموزش ضعفی وجود ندارد، گفت: امروز در بین ۴ میلیون دانشجوی کشور تعداد بسیاری نخبه وجود دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه شرایط سخت اقتصادی امروز بهترین زمان برای توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان است، تاکید کرد: امروز مشکلات صنایع مختلف توسط جوانان و نخبگان برطرف می‌شود.

غلامی با بیان اینکه کشورهای دیگر بدون محدودیت و با سرمایه‌های بیشتری در حال تلاش هستند در حالی که ما در یک شرایط نابرابر دستاوردهای علمی و پژوهشی را کسب کرده‌ایم، گفت: پارک‌های علم و فناوری جایگاه خود را تثبیت کرده‌اند.

ایجاد حداقل یک پارک علم و فناوری در هر استان

وی با بیان اینکه در هر استان حداقل یک پارک علم و فناوری وجود دارد که در حل مشکلات استانی و کشوری مؤثر هستند و در حوزه ایجاد اشتغال نیز تأثیرگذار دارند، گفت: پارک علم و فناوری همدان نیز از سال‌ها پیش ایجاد شده است و آینده درخشانی دارد.

غلامی با بیان اینکه همدان ظرفیت بالایی برای ارائه خدمات برتر دارد و از گذشته به عنوان یک منطقه خدمات برتر معرفی شده است، گفت: همدان در حوزه علم و فناوری می‌تواند این ظرفیت خود را به منصه ظهور برساند.

وی با اشاره به پیش بینی منطقه ویژه علم و فناوری در همدان افزود: در این منطقه حمایت‌هایی از شرکت‌های فناور و فناوری‌های پیشرفته به عمل می‌آید تا این شرکت‌ها در داخل استان حفظ شوند و زیر ساخت لازم برای آنها فراهم شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه مجوز صندوق پژوهش، فناوری و نوآوری برای همدان صادر شده و این صندوق سرمایه‌گذاری‌های ریسک‌پذیر خواهد داشت، گفت: باید به عنوان یک فرصت به موضوع نگاه کرد و از ظرفیت جوانان استفاده لازم را برد.

کد خبر 4802460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha