۲ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۵۷

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان خبر داد:

بالغ بر ۱۱ هزار واقعه ولادت در استان زنجان ثبت شده است

بالغ بر ۱۱ هزار واقعه ولادت در استان زنجان ثبت شده است

زنجان-مدیرکل ثبت احوال استان زنجان، گفت: امسال ۱۱ هزار و ۳۲۸ واقعه ولادت در استان ثبت شده که در هر یک ساعت دو ولادت رخ داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی شفیعی ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل ثبت احوال زنجان، گفت: انعکاس اخبار خوب وامید آفرین باعث نشاط مردم می‌شود و رسانه‌ها باید برای تحقق این امر مهم تلاش کنند.

وی به وقوع ولادت در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی هشت ماهه امسال ۱۱ هزار و ۳۲۸ واقعه ولادت در استان ثبت شده که در هر یک ساعت دو واقعه ولادت ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان، با بیان اینکه طی این بازه زمانی ۵ هزار و ۵۳۴ واقعه ازدواج در استان زنجان رخ داده است، اظهار کرد: در هر یک ساعت یک واقعه ازدواج ثبت شده استو نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳.۷۶ درصدی دارد.

شفیعی همچنین از وقوع هزار و ۱۹۱ واقعه طلاق در استان خبر داد و گفت: طلاق در استان در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲.۷۶ درصد کاهش داشته است.

وی به میانگین سنی ازدواج در استان زنجان اشاره کرد و یاد آور شد: طی هشت ماهه امسال میانگین سنی ازدواج در آقایا ن ۲۷.۱ سال و در بانوان ۲۱.۴ سال است و این میانگین در سطح کشور برای آقایان ۲۷.۵ و در بانوان ۲۳ سال است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان، تصریح کرد: میانگین سنی ازدواج در استان نسبت به سطح کشور روند کاهشی دارد.

شفیعی به کودک همسری اشاره کردو افزود: ثبت احوال این را قبول ندارد و ازدواج دختران زیر ۱۳ سال از طریق مراکز قضایی حکم می‌گیرند و به سن تکلیف رسیده و می‌توانند ازدواج کنند.

وی ابراز کرد: آمار ازدواج کودک همسری در استان کاهش یافته و تنها کمتر از ۷۰ مورد ازدواج در این رنج سنی ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان، گفت: شهرستان‌های خدابنده، ماهنشان و ایجرود بیشترین ازدواج در سن پایین دارند ولی رو به کاهش است و استان زنجان در بحث کوک همسری جزو ۵ استان اول کشور است.

کد خبر 4805435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha