۴ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۲۰

عضو کمیته بیمه سلامت ایران:

هیچ خدمتی از سوی سازمان بیمه سلامت حذف و یا کاهش نیافته است

هیچ خدمتی از سوی سازمان بیمه سلامت حذف و یا کاهش نیافته است

عضو کمیته بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه هیچ خدمتی از سوی سازمان بیمه سلامت حذف و یا کاهش نیافته است گفت:عدم ارائه خدمات از سوی بیمارستان به بهانه تاخیر در پرداخت مطالبات غیر قانونی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید مجیدی عدم ارائه خدمات به بیمه شدگان به بهانه عدم پرداخت مطالبات را غیر قانونی دانست و افزود: تمام خدمات مورد تعهد سازمان های بیمه گر در شورای عالی بیمه تصویب شده و هیچ خدمتی از سوی سازمان بیمه سلامت ایران حذف و یا کاهش نیافته است.

وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت مطالبات بیمارستان‌های دانشگاهی را تا مرداد ماه سال جاری پرداخت کرده است و نسبت به سایر سازمانهای بیمه‌گر شرایط بهتری دارد.

عضو کمیته بیمه سلامت ایران با بیان اینکه ارائه خدمات تخصصی به روستائیان ملزم به رعایت سیستم ارجاع است، افزود: در صورت تشخیص پزشک خانواده مبنی بر دریافت خدمات سطح ۲، بیمار برای خدمات بستری در بخش دولتی ۱۰ درصد و خدمات سرپایی ۳۰ درصد فرانشیز پرداخت می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آیین نامه ارزیابی وسع اشاره کرد و گفت: براساس ماده ۷۰ قانون برنامه ششم کسانی که توانایی مالی دارند باید در پرداخت حق بیمه خود مشارکت داشته باشند و سایر افراد متقاضی کم درآمد باید در بانک اطلاعاتی وزارت رفاه ثبت نام کرده و در صورت تائید دفترچه رایگان دریافت کنند.

مجیدی تاکید کرد: افراد دارای دفترچه بیمه همگانی تنها مجاز به دریافت خدمات از بیمارستان‌های دولتی هستند که با پرداخت سالانه ۵۹۰ هزار تومان می‌توانند از خدمات بخش خصوصی نیز بهره‌مند شوند.

کد خبر 4807477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha