۷ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۰۱

مدیر جهاد کشاورزی بهار:

امسال ۹۴ تن عسل در شهرستان بهار برداشت شد

امسال ۹۴ تن عسل در شهرستان بهار برداشت شد

همدان-مدیر جهاد کشاورزی بهار گفت: امسال علاوه بر برداشت بیش از ۹۴ تن عسل از کلنی های زنبورعسل مقدار یک هزار و ۹۰۲ کیلوگرم موم و ۱۴۹ کیلوگرم بره موم از کلنی های زنبور عسل در بهار برداشت شد.

عبدالحسین اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان بهار به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب و وجود مراتع و دشت‌های پوشیده از پوشش گیاهی ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی برای تولید عسل دارد.

مدیر جهاد کشاورزی بهار ادامه داد: زنبور داران این شهرستان با داشتن ۱۰ هزار کلنی زنبور عسل به صورت مدرن مشغول تولید هستند.

اکبری در ادامه عنوان کرد: در سال جاری از این تعداد کندو علاوه بر برداشت بیش از ۹۴ تن عسل مقدار یک هزار و ۹۰۲ کیلو گرم موم و ۱۴۹ کیلو گرم بره موم و مقدار ۱.۵ کیلو گرم ژل رویال برداشت شد.

وی افزود: با توجه به برداشت ژل رویال و صادرات آن به کشورهای همسایه؛ ترویج و ترغیب زنبورداران در این زمینه برای افزایش درآمد زنبورداری و کمک به ارز آوری و اقتصاد کشور مدنظر است و باید آموزش و ترویج لازم برای تولید فرآورده‌های مربوطه صورت پذیرد.

مدیر جهاد کشاورزی بهار اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ترویجی برای زنبورداران به تعداد ۵۰۰ نفر روز، برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای تحت عنوان تربیت زنبورداران صنعتی درجه ۲ و تربیت زنبورداران تولید کننده ژل رویال برای ۲۰ نفر روز از مهمترین فعالیت‌های جهاد کشاورزی برای ارتقای سطح دانش زنبورداران بهاری در سال جاری است.

کد خبر 4809070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha