۷ دی ۱۳۹۸، ۲۰:۱۰

فرماندار بناب:

افزایش و ارتقای سطح زندگی مردم از اهداف برنامه جامعه ایمن است

افزایش و ارتقای سطح زندگی مردم از اهداف برنامه جامعه ایمن است

بناب- فرماندار بناب گفت: افزایش و ارتقای سطح زندگی مردم از اهداف برنامه جامعه ایمن است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امین رفیعی در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده با موضوع تصویب جامعه ایمن و هماهنگی لازم برای تدوین برنامه‌های اجرایی اظهار کرد: اجرای این طرح در سال گذشته در شهرهای جلفا و شهر جدید سهند در آذربایجان شرقی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اجرای اجرای این پروژه به صورت بین بخشی است، افزود: صرفاً شهرداری و شبکه بهداشت و درمان شهرستان امکان اجرای این پروژه را ندارند و تمامی دستگاه‌ها باید جهت عملیاتی شدن پروژه همکاری نمایند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب با اشاره به اینکه هدف از اجرای این پروژه مقایسه شهرستان با دیگر شهرستان‌ها نیست، تصریح کرد: افزایش و ارتقای سطح زندگی مردم از اهداف اصلی این پروژه است.

رفیعی گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کاه‌ی حوادث و سوانح ترافیکی، مدارس سالم و ایمن، شهری سالم و ایمن از اهداف این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه تمامی خدمات شهری از نظر اجتماعی، فرهنگی و زندگی منطبق با جامعه ایمن ارائه می‌شود و در آن با اجرای برنامه‌های پیشگیری آمار حوادث به صفر و یا حداقل کاهش خواهد یافت.

این گزارش حاکی است، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب نیز در این جلسه با اشاره به سیمای کلی از چالش‌های بداشتی شهرستان گفت: سال گذشته ۶۵۵ نفر در شهرستان بناب فوتی داشتیم که ۲۹۲ نفر از آنها را بیماری‌های قلبی تشکیل داده و ۱۲۲ نفر نیز بر اثر ابتلاء به بیماری‌های سرطان فوت کردند.

علی نیّرپور با بیان اینکه بیماری‌های سرطان نقش اساسی در آمار فوتی‌های شهرستان دارد؛ گفت: ۶۵ درصد مرگ ناشی از بیماری‌های سرطان در شهر اتفاق افتاده است.

به گفته وی، در جریان سال ۱۳۹۷ تعداد ۳۰۳ طلاق در سطح شهرستان بناب اتفاق افتاده است که این رقم در سال ۹۶، ۲۲۰ نفر بوده است.

کد خبر 4809736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha