۹ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۲۲

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:

صلابت رهبری فتنه‌ها را خنثی کرده است

صلابت رهبری فتنه‌ها را خنثی کرده است

کرج - رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: فتنه ۸۸ گسترده‌تر و پیچیده‌تر از گذشته بود اما حضور مردم در صحنه و صلابت رهبری فتنه‌ها را خنثی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی سعیدی ظهر دوشنبه در مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی ماه در کرج، ضمن تقدیر از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای برگزاری مراسم حماسه نهم دی ماه، گفت: فتنه‌های گذشته باید ارزیابی شود، باید از فتنه‌های گذشته برای آینده درس بگیریم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا به فتنه سال ۸۸ نیز اشاره کرد و گفت: اگر از این فتنه جلوگیری نمی‌شد انقلاب با چالش‌های زیادی مواجه می‌شد. دو عامل در خنثی کردن فتنه ۸۸ مؤثر بود، نخست نقش رهبری و دوم بصیرت، آگاهی و فهم مردم از موقعیت زمانی بود.

حجت الاسلام سعیدی با تاکید بر اینکه فتنه ۸۸ نه اولین بود نه آخرین، گفت: جوامع اسلامی در طول تاریخ با فتنه‌های زیادی رو به رو بوده‌اند، داستان مسجد ضرار، داستان پیراهن عثمان، قرآن بر سر نیزه کردن و جریان خوارج از آن جمله است.

وی با اشاره به اینکه فتنه‌ها برای انحراف انقلاب از مسیر خودش و همچنین برای انحراف بعثت از مسیر خودش طراحی شده بود، گفت: در انقلاب اسلامی ایران نیز با پیچیدگی‌های زیادی رو به رو بوده ایم. در هر دهه شاهد فتنه بوده ایم. در دهه نخست با داستان دردآلود بنی صدر مواجه هستیم و در ادامه فتنه بیت منتظری و جریان مهدی هاشمی انقلاب را گرفتار کرد که البته با سر انگشت تدبیر امام راحل این قائله ها ختم شد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنانش به دهه دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: در سال ۷۸ ما با قائله ۱۸ تیر رو به رو بودیم، جریانی به نام کوی دانشگاه و بهانه کوی دانشگاه قائله‌ای را درست کردند که باز مردم با بصیرت حماسه ۲۳ تیر ۸۷ را خلق کردند.

حجت الاسلام سعیدی به فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: این فتنه گسترده‌تر و پیچیده‌تر از گذشته بود اما حضور مردم در صحنه و صلابت رهبری این فتنه را خنثی کرد.

وی گفت: صلابت رهبری و موضع گیری که ایشان بعد از اعلام اصلاح قیمت بنزین داشتند موجب کنترل قضایا شد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در بخش دیگری با تاکید بر اینکه فتنه ریشه داخلی دارد و از درون جامعه شکل می‌گیرد، گفت: جنگ ریشه خارجی دارد و از خارج تحمیل می‌شود.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به جنگ نرم و سخت، گفت: جنگ سخت با توپ و تانک و هواپیما انجام می‌شود ولی جنگ نرم با اندیشه و فکر جامعه سرکار دارد برای تحقق این جنگ از رسانه استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه فتنه نیز دو نوع سخت و نرم است، گفت: فتنه سخت به خیابان کشیدن مردم و آتش زدن بانک‌ها است، اما فتنه نرم شبیه به جنگ نرم است و با فکر، عاطفه و فرهنگ جامعه سروکار دارد، در آن عملیات روانی راه انداخته می‌شود و می‌خواهند ذهن مردم را دگرگون کنند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه میان فتنه نرم و جنگ نرم ارتباط و پیوند وجود دارد، گفت: یا از خارج جنگ تحمیل شده و فتنه داخلی با آن همراهی می‌کند یا از داخل فتنه شروع شده و دشمن بر موج آن سوار می‌شود.

حجت الاسلام سعیدی در خصوص شاخصه‌های فتنه نیز گفت: اولین شاخص آن قابل تکرار بودن است، دشمن در این خصوص دست بردار نیست و هدف آن براندازی است، استراتژی‌های متفاوتی هم دارد از جمله جنگ سخت، نرم، تحریم و گاهی مذاکره که از همه بدتر مذاکره است.

وی با اشاره به نقش مثبت و منفی خواص در مشخص کردن عناصر فتنه، گفت: مردم باید عناصر شجاع که موضع گرفته، جهاد کرده و فریاد زدند را بشناسند، در مقابل عده‌ای نیز که در برابر فتنه سکوت کردند نیز باید معرفی شوند و بگویند؛ که چرا سکوت می‌کنند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر اهمیت توجه به منشأ فتنه، گفت: باید ببینیم چه کسانی فتنه را ایجاد می‌کنند.

حجت الاسلام سعیدی در بخش دیگری بیان کرد: آمریکا اقتدار ایران را در چهار محور انسجام ملی ایران، قدرت انرژی کشورمان از جمله نفت و گاز، قدرت دفاعی ایران و قدرت منطقه‌ای کشور می‌داند.

وی با اشاره به اینکه دشمن اول به دنبال برهم زدن انسجام ملی با چند قطبی کردن جامعه، ایجاد اغتشاش و درگیری برای تسلیم شدن نظام است، افزود: آنها به دنبال تضعیف توان دفاعی ایران هستند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه اکنون تکلیف ما تعیین مجلس انقلابی است، گفت: در حال حاضر قوه قضائیه انقلابی داریم و اگر در کنار آن یک دولت و مجلس انقلابی داشته باشیم می‌توانیم شیرینی حکومت دینی را به کام مردم بچشانیم.

حجت الاسلام سعیدی با تاکید بر اینکه مردم باید آگاهانه رأی دهند، افزود: مجلسی می‌خواهیم که تراز انقلاب باشد، نباید بگوییم شورای نگهبان تأیید می‌کند، ما چکار کنیم.

وی با بیان‌اینکه شورای نگهبان صلاحیت‌ها را تأیید می‌کند نه شایستگی‌ها را و برای تأیید صلاحیت‌ها تنها ۲۰ روز زمان دارد، گفت: شایستگی‌ها را مردم تعیین می‌کنند و ما برای این کار دو ماه زمان داریم و مواردی از جمله ولایت مداری، داشتن روحیه جهادی و استکبار ستیزی از شایستگی‌ها است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه بی تدبیری برخی به نظام فشار وارد می‌کند، افزود: دشمن دنبال تسلیم ما است ما باید مقاومت کرده و از دشمن هراسی نداشته باشیم.

کد خبر 4811483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha