۱۲ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۳۹

مدیرعامل شرکت زنبورداران دامغان:

۱۵ هزار کلونی زنبورعسل در دامغان وجود دارد

۱۵ هزار کلونی زنبورعسل در دامغان وجود دارد

دامغان - مدیرعامل شرکت زنبورداران دامغان با اشاره به اینکه این شهرستان مهم‌ترین کانون تولید عسل در استان محسوب می‌شود، گفت: ۱۵ هزار کلونی زنبورعسل در دامغان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی حافظی صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی تعاون روستایی دامغان ضمن بیان اینکه ۱۵ هزار کلونی زنبورعسل در دامغان وجود دارد، اظهار داشت: این شهرستان کانون تولید عسل در استان سمنان محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه هرساله سرشماری سراسری کلونی‌های زنبورعسل در نیمه دوم مهرماه توسط کارشناسان جهاد کشاورزی انجام می‌شود، تصریح کرد: تشکل زنبورداران با ۵۰۰ عضو در حال فعالیت است که خدمات متنوعی را در این راستا به زنبورداران ارائه می‌کند.

فقدان کارخانه بسته‌بندی عسل در دامغان

مدیرعامل شرکت تعاونی زنبورداران دامغان از توزیع ۱۵۰ تن شکر و تجهیزات زنبورداری از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: کمبود نقدینگی و مهاجرت زنبورداران از استان‌های مجاور به دامغان از مهم‌ترین مشکلاتی است که این تشکل با آن درگیراست.

حافظی با اشاره به مشکلات ناشی از استقرار کلونی‌ها در مجاورت مزارع و باغ‌ها بیان کرد: فقدان کارخانه بسته‌بندی عسل در این شهرستان از دیگر مشکلات مهمی است که باید برای رفع آن اقدامی اساسی انجام شود.

وی بابیان اینکه بهره‌برداری از ظرفیت‌های دولت برای حمایت از زنبورداران در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: تقویت فعالیت زنبورداران در مناطق روستایی یکی از رویکردهای مهم این تشکل است که با حمایت سازمان تعاون روستایی محقق می‌شود.

کد خبر 4814115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha