۱۳ دی ۱۳۹۸، ۲۰:۱۹

کارشناس مسائل بین الملل:

جبهه مقاومت آماده پاسخگویی به جنایت آمریکا است

جبهه مقاومت آماده پاسخگویی به جنایت آمریکا است

کارشناس مسائل بین الملل گفت: امروز جبهه مقاومت خود را برای جواب دادن به آمریکا آماده کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین اکبری کارشناس مسائل بین الملل عصر امروز (جمعه) در ویژه برنامه شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی در شبکه سه، گفت: ابتدا باید مشخص شود که آمریکا این عملیات را از موضع انفعالی انجام داد یا اقتدار. این موضوع را در بررسی مسائل داخلی آمریکا جستجو کرد و مخالفت دموکرات‌ها نشان می‌دهد که آنها نگران هستند که به دلیل ضربه پذیر بودن ایالات متحده در تمامی محور مقاومت، نگران این هستند که ترامپ نمی‌تواند به حل مشکلات کمک کرده و بحران تشدید می‌شود.

وی با بیان اینکه به نظر بنده این اقدام آمریکا از موضع انفعالی بود، افزود: آمریکا ناگزیر می‌شود که برخی اوقات در زمین بازی اسرائیل کار کند. مثلاً در حمله به پایگاه «القائم» و «بوکمال» هم همین را دیدیم و هیمنه آنها شکست. وقتی اتفاق سفارت پیش آمد که بزرگترین مرکز دیپلماتیک جهان محسوب می‌شود و ۱۶ هزار نفر در آن مشغول به کار هستند، مشخص شد قدرت آنها پوشالی است و نتوانسته بودند واکنش مردم را پیش بینی کنند.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکایی‌ها در فضای رسانه خیلی از خود تعریف می‌کنند و در میدان فکر می‌کنند قدرت پوشالیشان واقعیت دارد.

اکبری اظهار داشت: سوالی که امروز در آمریکا مطرح می‌شود، این است کاری که ترامپ شروع کرده اگر نتواند پاسخ آن را جمع کند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

وی افزود: الان جبهه مقاومت این تصور را دارد که اگر ما امروز جوابی ندهیم، آنها گستاخ می‌شوند.

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: به جز تلاش برای جبران کردن حمله به سفارت، ترامپ احتیاج به یک دستاورد داشت چون هم در معرض استیضاح است و هم با انتخابات مواجه است، در تمامی پرونده‌های بین المللی از جمله چین، آمریکای لاتین و کره شمالی شکست خورده و به دنبال پیروزی بود. برخی تصور دارند عاقبت کارتر برای ترامپ رخ خواهد داد.

اکبری خاطرنشان کرد: آمریکا ابتدا آمد به پایگاه «کتائب حزب الله» حمله کرد و اصلاً تصور حمله به سفارت خود در بغداد را نداشته است. برای جبران این شکست اقدام بعدی را انجام داد که اصلاً تبعاتش برای آنها پیش بینی شده نیست.

وی با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت خود را برای جواب دادن به امریکا آماده کرده است، اظهار داشت: «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها هم اذعان کرده است که این کار، انداختن آتش به انبار باروت بود و حالا همه در این کشور نگران تبعات بعدی هستند.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: پنتاگون بسیار عجله کرد و مسئولیت را قبول کرد و این عملیات را با دستور ترامپ انجام داد، بلافاصله کنگره وارد شد و گفت کنگره از این اتفاق خبر نداشت است ضمن آنکه اکثریت دموکرات‌ها هم مخالفت کرده‌اند با این اقدامی که ترامپ انجام داده است.

اکبری با بیان اینکه در چند سال اخیر آمریکا تمامی ابزار خود را به میدان آورده و به نتیجه نرسیده و حتی برخی مواقع شکست خورده است، اظهار داشت: اگر وضعیت آنها در سوریه و یمن را ببینید متوجه این موضوع می‌شوید.

وی تصریح کرد: همه مردم ایران، مردم حوزه مقاومت، آزادی خواهان و منصفان جهان این اقدام آمریکا را محکوم می‌کنند. آمریکا فکر می‌کند که با رفتن سلیمانی کار او تمام است. ما اینگونه نیستیم. الگوی حاج قاسم در حوزه مقاومت تثبیت شده است.

کارشناس مسائل بین الملل بیان کرد: در دوره جنگ تحمیلی نیز همین اینگونه بود، با رفتن یکی از سرداران باز بودند بچه‌هایی که جای آن را می‌گرفتند؛ تربیت شدگان حاج قاسم هستند.

اکبری خاطرنشان کرد: آقای سید عباس موسوی شهید شد، همه گفتند کار حزب الله تمام است اما «سید حسن» آمد و کار ادامه یافت.

وی گفت: بعد از پایان بازی انتخاباتی، آمریکایی‌ها متوجه خواهند شد که معادله عوض شده است. آمریکا نباید فریب هیمنه پوشالی خود را بخورد. اسرائیل هرگاه خود را در پرتگاه می بیند آمریکا را بیشتر درگیر ماجراها می‌کند و این موضوع سبب تشدید جریان افول آمریکا می‌شود.

کارشناس مسائل بین الملل در مورد اینکه خون شهید سلیمانی چگونه مایه اتحاد خواهد شد، گفت: سردار سلیمانی در زمان حیات محبوب بود و طبق نظرسنجی‌ها بعد از مقام معظم رهبری رتبه دوم محبوبترین فرد در ایران بود. محبوبیت او در ایران فقط نبود و در محور مقاومت حتی بسیاری از کشورهای جهان محبوب بود.

اکبری با بیان اینکه او تربیت یافته مکتب امام (ره) بود و عمود مقاومت بود، اظهار داشت: عراقی‌ها و سوری‌ها می‌دانستند که اگر داعش بیاید، این سردار سلیمانی خواهد بود که می‌آید و ما را نجات می‌دهد. ایشان شاخص امنیت در منطقه بود. حتی برخی کشورها از جمله قطر و عربستان بر این تصور بودند که تکیه به ایشان منجر به کسب امنیت می‌شود.

وی تصریح کرد: خدا به نحوی حاج قاسم را از ما خرید و در این حالت خدا حتماً به رهبر ایشان یاری خواهد کرد. در مکتب ما خون شهدا تأثیر خود را خواهد گذاشت.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه خون شهید سلیمانی باعث می‌شود در داخل منسجم شویم، تصریح کرد: همچنین تکلیف ما را در مذاکره با امریکا مشخص می‌کند. ما چند سال وقتمان را در مذاکره با آنها تلف کردیم و حالا تکلیف مشخص می‌شود و در نهایت فشارها در محور مقاومت بر روی ما کم می‌شود و در معادله قدرت ما تأثیر زیادی خواهد داشت.

اکبری گفت: حضور سردار سلیمانی و مردانگی و شجاعت او در حدی بود که در برخی از مذاکرات بین‌المللی به عنوان شاخص پذیرش برخی تعهدات می‌شد و طبیعی است با شهادت ایشان عواطف و احساسات ملی و مردمی جریحه دار شود.

کد خبر 4815449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha