۱۵ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۳۶

استاندار قزوین:

آزادی خواهان جهان از شهادت سردار سلیمانی ماتم گرفته اند

آزادی خواهان جهان از شهادت سردار سلیمانی ماتم گرفته اند

قزوین- استاندار قزوین گفت: شهید سردار سلیمانی شخصیتی جهانی در مبارزه با تروریست و داعش و مستکبران بود و آزادی خواهان جهان در فقدانش ماتم گرفته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه مدیریت بحران استان قزوین روز یکشنبه با حضور اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، جمالی پور استاندار، مهدی خانی مدیرکل مدیریت بحران استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در استانداری برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور در این جلسه با تسلیت شهادت سردار سلیمانی گفت: این شهید یک سرمایه بزرگ برای امنیت ملی و همبستگی کشور بود که در دوران حیاتش حرفی نزد که دیگران را دلخور کند، مردم دار بود، حرمت بزرگان را نگهداشت، حرمت همه را حفظ کرد و هر چند با ناجوانمردی شهید شد اما شایسته شهادت بود چون مرگ عادی زیبنده ایشان نبود.

استاندار قزوین تصریح کرد: موفقیت و پیروزی بر داعش در سوریه عراق و افغانستان مرهون درایت این شهید است و نبودش همه را غمناک کرده است و شاید آمریکاییان فکر نمی‌کردند اینگونه محبوب دل‌ها باشد.

وی اظهار داشت: آزادی خواهان برای شهید ماتم گرفته اند که نشان می‌دهد سلمیانی در قلوب ملت جا داشت و نبودش برای همه سنگین است.

قزوین در بودجه از خراسان جنوبی هم عقب تر است

جمالی پور بیان کرد: قزوین در بودجه از خراسان جنوبی هم عقب تر است و این که فکر کنیم قزوین توسعه یافته اشتباه است البته ظرفیت‌های زیادی دارد ولی محرومیت در آن فراوان است.

وی افزود: سهم استان قزوین در توزیع اعتبارات و زیر ساخت‌ها داده نشده و تعهد زیر ساخت‌ها بر عهده مردم گذاشته شد ولی از سال ۸۰ تا ۸۴ که دوران طلایی اعتباری بود هم حقش داده نشده است.

نبود هم گرایی سیاسی موجب عقب ماندگی بودجه قزوین است

استاندار قزوین تصریح کرد: نبود هم گرایی سیاسی و توزیع عادلانه امکانات موجب عقب ماندگی استان شده است و باید آن را در سال‌های آینده جبران کنیم.

وی افزود: از مجموع بیش از ۴۳ نوع حادثه غیر مترقبه حدود ۳۳ نوع در استان رخ می‌دهد و حوادثی چون سیل، رانش زمین، خشکسالی، کولاک، بیشترین خسارت را به استان وارد کرده است.

اعتبارات محدود است / باید روزه بگیریم

جمالی پور یادآور شد: بودجه استان امکان نگهداشت شرایط موجود را ندارد و باید روزه بگیریم تا امور را مدیریت کنیم.

۲۶۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان نیازمند مدیریت است

وی اظهار داشت: در استان بیش از ۸۴۰۰ حلقه چاه داریم که ۲۶۰۰ حلقه غیر مجاز است که هر چند تعطیلی آنها بحران زاست که باید مدیریت شود، فرونشست یک بحران است اگر چاه‌ها را ببندیم به بیکاری بیشتر دامن زده ایم

استاندار قزوین گفت: در بارش‌ها در بهترین شرایط در مناطق کوهستانی ۱۸۰ میلیمتر و مناطق دیگر ۱۵۰ میلیمتر است که به طور میانگین میزان بارش سالانه ۱۱۰ میلیمتر است.

وی اظهار داشت: در حوزه‌های مدیریت بحران کارهای خوبی در استان شده اما همچنان محدودیت‌های اعتباری داریم که از سازمان مدیریت بحران کشور انتظار کمک داریم.

استاندار قزوین گفت: چالش‌های زیادی داریم و تعهداتی از قبل هم وجود دارد که اعتماد به بخش خصوصی خیلی کمک کرده تا کارها شتاب گیرد اما امیدواریم تعهداتی که دستگاه‌ها داشتند عمل شود و برای نوسازی و تعمیر مخازن آب که اهمیت دارد اقدام شود.

وی افزود: در اصلاح بودجه استان به توافق رسیدیم و امیدواریم به ما کمک شود تا سال آینده این اعتبارات بیشتر شود هر چند رسیدن به تراز بودجه سال‌ها زمان می‌برد.


استاندار قزوین تصریح کرد: در شهر محمدیه و مهرگان ساختمان ۱۲ طبقه ساخته ایم اما در صورت حریق برای اطفای آن به نردبان ۵۰ متری نیاز داریم لذا باید آتش نشانی‌ها تجهیز شود تا مدیریت بحران کمک کند.

وی از فرمانداران خواست امکانات ادارات را بسیج کنند تا در زمستان اتفاقی رخ ندهد و از مدیران نیز خواست تا با فرمانداران هماهنگی لازم را انجام دهند.

کد خبر 4817403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha