میشل عون:

قرار بود دولت جدید لبنان طی هفته گذشته تشکیل شود

قرار بود دولت جدید لبنان طی هفته گذشته تشکیل شود

رئیس جمهور لبنان در مورد تشکیل دولت جدید این کشور گفت که قرار بود این دولت طی هفته گذشته تشکیل شود اما موانعی در مسیر آن قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، میشل عون رئیس جمهور لبنان تاکید کرد: برای تشکیل دولت نیاز به اشخاص مورد اعتماد و مجلس نمایندگان داریم. قرار بود این دولت طی هفته گذشته تشکیل شود اما موانعی بر سر راه آن قرار گرفت.

عون تاکید کرد: دولت یک برنامه مشخص و فوری می خواهد که با بحران های اقتصادی و فساد های مالی ومشکلات دیگری که لبنان و منطقه با آنها رو به رو است مقابله کند. ما نیز با تمام توان برای رسیدن به چنین دولتی تلاش می کنیم.

وی همچنین اشاره کرد: با وجود تلاش های زیادی که برای بهبود اوضاع اقتصادی انجام دادیم اما نتیجه مورد نظر حاصل نشد. لبنان سی سال است که هزینه سیاست های غلط مالی و اقتصادی را می پردازد. 

رئیس جمهور لبنان هم چنین تاکید کرد: بی طرفی لبنان در مسائل منطقه و دورشدنش از دسته بندی ها با هدف دور نگه داشتن این کشور از آتش جنگ بسیار مهم است. 

میشل عون در خصوص تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان تاکید کرد که استفاده از میدان های نفتی حق لبنان است و هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی برای زیر پا گذاشتن این حقوق مردود است.

وی همچنین بر ضرورت تثبیت مرزهای زمینی و دریایی میان لبنان و اراضی اشغالی برای تقویت ثبات در منطقه تاکید کرد.

کد خبر 4825582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha