۲۹ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۰۳

توسط انتشارات سیب سرخ؛

مجموعه‌شعر جدید شکارسری چاپ شد/سرودن شعر عاشقانه برای اشیا

مجموعه‌شعر جدید شکارسری چاپ شد/سرودن شعر عاشقانه برای اشیا

جدیدترین مجموعه شعر حمیدرضا شکارسری باعنوان «عاشقانه‌های رنو پیر قرمز» توسط انتشارات سیب سرخ منتشر و راهی بازار نشر شد.

حمیدرضا شکارسری در گفتگو با خبرنگار مهر، از انتشار مجموعه‌شعر جدید خود با عنوان «عاشقانه‌های رنو پیر قرمز» خبر داد و گفت: سال‌های دور یک رنو قدیمی داشتم و به درست و غلط دلبسته آن شده بودم. همین‌مساله هم موجب بروز احساساتم نسبت به این رنو شد و با توجه به دلبستگی‌ام شروع به سرودن شعر کردم.

وی افزود: شعرهای‌این مجموعه را طی ۱۶ سال اخیر حول محور شخصیت رنو سروده‌ام و تلاش کرده‌ام این شعرها حالت فانتزی نگیرند. خلاف وجه طنزی که در عنوان کتاب وجود دارد، اشعار این‌مجموعه به هیچ‌وجه جنبه طنز ندارند. در این‌کتاب، تلاش کرده‌ام به‌جای این‌که شخصیت اصلی مثل شعرهای عاشقانه همیشه عاشق یا معشوق باشد، رنو را در این‌جایگاه قرار بدهم که همواره همراه عاشق و معشوق است. مخاطب در این مجموعه شاهد نوعی رفتار عاشقانه مدرن است و عاشق و معشوق و رنو در این شعرها، یک مثلث عشقی می‌سازند.

شاعر مجموعه «چتر شورشی» در ادامه گفت: در شعرهای این مجموعه، با مجموعه‌ای از نشانه‌های زندگی شهری مدرن روبرو می‌شویم. کتاب که توسط انتشارات سیب سرخ چاپ شده، دربرگیرنده ۵۱ شعر سپید عاشقانه است که از میان ۷۰ شعر انتخاب شده‌اند و در گذر زمان روی این شعرها کار کرده‌ام.

شکارسری در پاسخ به این‌پرسش که آیا پیش از این نیز برای اشیا شعر عاشقانه سروده، گفت: خیر. پیش از این همواره روایت عاشقانه‌ای که در شعر فارسی شاهد بوده‌ایم، میان دو شخصیت اصلی جان‌دار بوده و اشیا در این شعرهای عاشقانه جایی نداشته‌اند. در این مجموعه هم اتفاقاً، رنو شخصیت سوم است و از این رابطه ذی‌نفع نیست. اما اگر شعرها را بخوانید اتفاقاً او از بقیه مهم‌تر است.

کد خبر 4828675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha