۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۰۲

معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید خبر داد

تخصیص ۸ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به ایثارگران سیل زده سیستان

تخصیص ۸ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به ایثارگران سیل زده سیستان

معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید در سفر خود به مناطق سیل زده سیستان از تخصیص ۸ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به ایثارگران سیل زده در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس ستاد بحران بنیاد صبح امروز به‌منظور بازدید از ایثارگران آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان وارد این استان شد.

وی در خصوص اهداف سفر ۲ روزه خود به این استان گفت: در این سفر ضمن دیدار با مسئولان و مقامات محلی استان، بازدیدی از مناطق آسیب‌دیده در سیل اخیر استان سیستان و بلوچستان خواهیم داشت تا از نزدیک در جریان روند امدادرسانی و کمک‌های صورت گرفته به ایثارگران به‌خصوص در شهرستان‌های دشتیاری و زرآباد که بیشترین خسارات را دیده‌اند، قرار بگیریم.

میرمرادی در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط ستاد مدیریت بحران درباره سیل اخیر استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان و رسیدگی به امور حدود ۳۵۰ خانوار ایثارگر آسیب‌دیده در این سیل گفت: تخصیص مبلغ ۸ میلیارد ریال به استان‌های آسیب‌دیده، رسیدگی و پیگیری فوری امور درمان خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌ها و مؤسسات تابع بنیاد از جمله سازمان اقتصادی کوثر، سازمان سیاحتی کوثر و صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران برای کمک به استان‌های خسارت‌دیده، اعطای وام تا سقف ۲۰ میلیون تومان به ایثارگران خسارت‌دیده توسط صندوق قرض‌الحسنه شاهد و برگزاری جلسه با مسئولین بیمه کوثر جهت جبران خسارت بخشی از تصمیمات اتخاذ شده توسط این ستاد هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: معاونت تعاون و امور اجتماعی نسبت به ارائه آمار خسارت دیدگان به تفکیک شهرستان و گستره خسارات از طریق استان‌های آسیب‌دیده اقدام می‌کند. همچنین مقرر شد این معاونت نسبت به اعزام گروه‌های مددکاری استان‌های خسارت‌دیده جهت انجام خدمات مشاوره اقدام کند.

وی اظهار داشت: تمام ایثارگران آسیب‌دیده از طریق پزشکان پایش سلامت مورد معاینه قرار خواهند گرفت. از ظرفیت‌ها و پتانسیل استان‌های هم‌جوار نیز جهت مساعدت و هم‌افزایی در فعالیت‌ها استفاده می‌شود.

کد خبر 4831584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha