۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۷:۵۵

معاون فرهنگی دادگستری کل استان سمنان خبر داد:

آغاز پویش بخشایش فاطمی در سمنان/ یک زن در انتظار آزادی

آغاز پویش بخشایش فاطمی در سمنان/ یک زن در انتظار آزادی

سمنان - معاون فرهنگی دادگستری کل استان سمنان از آغاز پویش ملی بخشایش فاطمی در استان خبر داد و گفت: در این راستا یک زن مرتکب جرایم غیر عمد در انتظار همراهی خیران است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدتقی جلالی بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی دادگستری سمنان بابیان اینکه پویش فرهنگی بخشایش فاطمی هم‌زمان با سراسر کشور در استان سمنان آغازشده است، ابراز داشت: هدف از اجرای این طرح آزادی زنان زندانی مرتکب جرایم غیر عمد، کمک به خانواده‌های زندانیان و رساندن پیام صلح، بخشایش و رضایت موجود در طول حیات حضرت زهرا (س) به جهانیان است.

وی بابیان اینکه حضرت فاطمه (س) مظهر یکی از والاترین ویژگی‌های اخلاقی یعنی ایثار است، افزود: با توجه به این موضوع جا داشت اقدام اختصاصی برای زنان زندانی انجام شود که در این رابطه کمیته مشارکت اجتماعی صلح و سازش در آستانه شهادت حضرت فاطمه (س) تصمیم به راه‌اندازی پویش بخشایش فاطمی کردند.

معاون فرهنگی دادگستری کل استان سمنان با بیان اینکه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در راستای سیاست‌های کلی قوه قضائیه مبنی بر حصر زدایی با مدیریت و مساعدت رئیس کل دادگستری و ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و انجمن حمایت از زندانیان و خیران صورت می‌گیرد، ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۲ نفر از زندانیان و مددجویان جرایم غیر عمد بدهکار و واجد شرایط از زندان آزاد شدند.

جلالی بابیان اینکه طبق آخرین آمار ۲۳۰ زن مرتکب جرایم غیر عمد در کل کشور زندانی هستند، تصریح کرد: این تعداد برای استان سمنان پنج نفر بود که با همراهی خیران چهار نفر آزاد و هم‌اکنون یک نفر در حبس چشم انتظار کمک خیران برای آزادی است.

وی بابیان اینکه پویش فرهنگی بخشایش فاطمی از سالروز شهادت حضرت زهرا (س) آغاز و تا ولادت آن حضرت ادامه دارد، افزود: خیران می‌توانند با واریز وجه نقد به شماره کارت ستاد دیه ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۳۹۳۴۵ و یا شماره حساب انجمن حمایت از زندانیان ۰۱۰۰۴۹۳۳۱۰۰۰۱ در این پویش مشارکت کنند.

کد خبر 4835843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha