۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۱۴

معاون سیاسی استاندار تهران:

مهم‌ترین و بزرگترین آرمان امام راحل حفظ نظام جمهوری اسلامی است

مهم‌ترین و بزرگترین آرمان امام راحل حفظ نظام جمهوری اسلامی است

ری- معاون سیاسی استاندار تهران گفت: مهم‌ترین و بزرگترین آرمان امام راحل حفظ نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، شکرالله حسن بیگی بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه برگزاری مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهم‌ترین و بزرگترین آرمان امام راحل حفظ نظام جمهوری اسلامی است که همه باید برای این امر خطیر تلاش کنیم.

حسن بیگی افزود: امام در ۱۲ بهمن که وارد کشور شدند و با یاری خدا و همت مردم انقلاب را به پیروزی رساندند یک نظام سیاسی نوین را پایه‌ریزی کردند که تا آن موقع شناخته شده نبود که هسته این تفکر اسلامیت و پوسته آن جمهوری است و اعتقاد دارد که جمهوری کشور باید با آرا مردم اداره شود.

وی بیان داشت: اولین دستور امام رفراندوم بود و مردم در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کرده و به جمهوری اسلامی پاسخ آری دادند و بسیاری از افرادی که در آن زمان مسئولیت داشتند و در زمینه‌های اجتماعی کار می‌کردند به امام پیشنهاد داده بودند که با توجه به اینکه همه مردم به خیابان‌ها آمده‌اند و بیعتی عملی داشته‌اند شاید نیازی به رفراندوم نباشد اما پاسخ امام آمدن و حضور مردم پای صندوق‌های رأی بود.

معاون سیاسی استاندار تهران در ادامه افزود: این نظامی که امام پایه گذاری کردند متأسفانه پس از پیروزی انقلاب دچار مشکلات عدیده ای شد چون می‌خواستیم روی شعارهای اصیل انقلاب که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود تاکید کنیم و مستقل باشیم.

وی با بیان اینکه در آن زمان فقط ۲ قطب شرق و غرب وجود داشت، گفت: کشورهای شرقی و غربی به سرکردگی آمریکا و شوروی و سرکرده‌های آنان مشخص بودند اما شعار جمهوری اسلامی استقلال بود و تاکید داشت که با کشورهای دیگر ارتباط مبتنی بر استقلال داشته باشد و آزادی یکی از نعمت‌های جمهوری اسلامی است و مردم می‌توانند در این کشور چه مسلمانان چه اقلیت‌ها به خوبی زندگی کنند البته مشکلاتی نیز وجود دارد که قابل حل می‌باشد.

کد خبر 4842516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha