۲۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۴۸

چهره ماندگار عرصه روزنامه نگاری:

جذب مخاطب مهمترین رکن روزنامه نگاری است

جذب مخاطب مهمترین رکن روزنامه نگاری است

اصفهان-استاد علوم ارتباطات و پیشکسوت روزنامه نگاری با بیان اینکه جذب مخاطب مهمترین رکن روزنامه نگاری است، گفت: با پرداخت جذاب و خلاقانه می توان در جذب مخاطب کوشید.

فریدون صدیقی در حاشیه کارگاه سوژه یابی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: اصحاب رسانه باید با دقت و تامل به موضوع های اطراف خود بنگرند و به دنبال یافته هایی باشند که عموماً از چشم مردم عادی دور هستند.

وی افزود: یکی از آسیب های روزنامه نگاری در مسیر یافتن سوژه، شتاب و تعجیل اهالی رسانه است؛ درست است که پدیده ها و رویدادها تکراری هستند اما با وجود این هم می توان به همان موضوع های تکراری از دریچه نو و خلاقانه نگریست.

این چهره ماندگار در عرصه روزنامه نگاری با تاکید بر اینکه جذب مخاطب از ارکان مهم روزنامه نگاری است، تصریح کرد: با پرداخت جذاب و خلاقانه می توان در جذب مخاطب کوشید.

وی با اشاره به اینکه خبرنگار واقعی قادر است از زغال، الماس تولید کند، اظهار داشت: متاسفانه گاهی سوژه هایی که حکم الماس دارند به علت ایرادات اصحاب رسانه از بین می روند.

استان اصفهان دارای ظرفیت های لازم در حوزه رسانه است

صدیقی با تاکید بر اینکه استان اصفهان دارای ظرفیت های لازم در حوزه رسانه است، ابراز داشت: نگاه خلاقانه به موضوع های این استان مانند زاینده رود می تواند چالش های متعدد این حوزه را مرتفع سازد و مسائل این حوزه را برای نمونه در سطح کشور منعکس کند.

وی با آسیب شناسی اصحاب رسانه در گزارشهای میدانی تاکید کرد: لازم است برای تهیه گزارش ها با همذات پنداری و تشخیص شرایط محیطی گفتگو با عوامل گزارش انجام شود تا با واقعیت پذیری و متناسب با ذائقه مخاطب تمام تلاش را در جذب مخاطب به خرج داد.

کد خبر 4847018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha