۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۴۳

معاون دادگستری اردبیل:

انتخابات نماد دموکراسی و تعیین سرنوشت کشور از سوی مردم است

انتخابات نماد دموکراسی و تعیین سرنوشت کشور از سوی مردم است

اردبیل - معاون دادگستری استان اردبیل گفت: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی نماد دموکراسی و تعیین سرنوشت کشور از سوی مردم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از دادگستری اردبیل، یوسف خدادادی با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات بر اهمیت لزوم شرکت در انتخابات و حضور گسترده و پرشور مردم تاکید کرد و افزود: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی نماد دموکراسی و تعیین سرنوشت کشور به دست ملت و حاصل ثمره خون شهدا و ایثارگری‌های بی شمار است.

وی در ادامه ضمن پرداختن به موضوع انتخابات و تشریح موضوع طایفه گرایی، قومی و قبیله گری در انتخابات، گفت: طایفه گری، قومی و قبیله گری در ذات خود و اگر بر اساس موازین صحیح قانونی و شرعی باشد موضوع قابل قبول و پسندیده است ولی چنانچه این موضوع باعث انحراف در انتخاب افراد اصلح شود بطوری که شایسته سالاری، تعهد و تخصص را تحت شعاع خود قرار داده موجب شود تا منافع فردی به منافع ملی و کلان کشور ترجیح داده شود یک اصل مذموم و ناپسند است. لذا مردم باید با بصیرت و آگاهی نسبت به انتخاب افراد اصلح و شایسته در پای صندوق‌های رأی حضور یابند.

وی با اشاره به تبعات گرایش به طایفه گری، قومی و قبیله گری، گفت: یکی از عوامل اصلی عدم توسعه یافتگی و عقب ماندگی منطقه و جامعه انتخاب افراد بر اساس قومیت و طایفه گری است، مسلماً افرادی که بر اساس قومیت و طایفه گری انتخاب می‌شوند، فقط به منافع جمع خاصی توجه خواهند داشت و منافع اکثریت را نادیده خواهند گرفت و این امر موجب بروز بسیاری از آسیب‌ها و جرایمی همچون رانت، رابطه به جای ضابطه و بسیاری دیگر از مسائل و مشکلات دیگر خواهد شد.

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در خصوص علل و عوامل مطرح شدن طایفه گری گفت: طایفه گری، قومی و قبیله گری ناشی از باورهای غلط، چشم هم چشمی‌ها و تعصب کورکورانه، حس برتری و تقدم دانستن منابع فردی بر منافع جمعی و نیز ناشی از عدم کارکرد صحیح نهادهای مدنی و فرهنگی در جامعه است. بنابراین از بین بردن این حس به خصوص در موضوعاتی مهم همچون انتخابات در جامعه نیازمند فرهنگ سازی است که می‌طلبد نهادهای فرهنگی کارکردهای صحیح و دقیق و علمی در این خصوص داشته باشند.

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به تشریح وظایف و مسئولیت‌های نمایندگان مجلس پرداخت و گفت: قانون گذاری، تفسیر قانون، نظارت عام بر امور کشور، تعیین و استیضاح وزیر، سوال از وزرا و رئیس جمهور در کنار تحقیق و تفحص از عملکرد بخش‌های وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی از مهمترین و شاخص‌ترین وظایف نمایندگان مجلس شواری اسلامی است.

کد خبر 4847488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha