۲۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱:۳۱

چهل روز عاشقی در دیار سردار

تداوم تپش قلب جبهه مقاومت/ خونی که هزاران قاسم را بیدار کرد

تداوم تپش قلب جبهه مقاومت/ خونی که هزاران قاسم را بیدار کرد

کرمان - هزاران نفر در اربعین سردار جبهه مقاومت بار دیگر در کرمان گرد هم جمع شده‌اند تا نشان دهند که هر چند خون فرمانده بر زمین ریخت اما هزاران قاسم در جای جای جبهه مقاومت بیدار شدند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: ۴۰ روز قبل بود که کریمان در حماسه‌ای فراموش نشدنی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را که مانند جان دوست داشتند بر روی دستانشان تشییع و تکریم کردند و در بام کرمان در میان شهدای لشکر ثارالله که اکثر از رفقا و هم سنگران سردار در دفاع مقدس و یا در دفاع از حرمین بودند به خاک سپردند.

حضور هزاران نفر زائر از کشورهای مختلف جهان در گلزار شهدای کرمان

حالا کرمان به قلب تپنده جبهه مقاومت تبدیل شده است، هزاران نفر از کشورهای مختلف جهان و از قاره‌های مختلف به خصوص کشورهای اسلامی و به ویژه در جبهه مقاومت از سوریه، لبنان و عراق گرفته تا بحرین و یمن خود را در ۴۰ روز گذشته به گلزار شهدای کرمان رساندند، سردار در این مدت شبانه روز میزبان هزاران هزار میهمانی بود که اشک ریزان بر بالین او حضور یافتند. در میان آنها زائرانی مسلمان از ژاپن، انگلیس، آلمان، نیجریه، ترکیه و کشورهای مختلف دیده می‌شود.

کرمان حالا میزبان لشکر سربازان جدید، حاج قاسم است؛ خون سردار هر چند که بر زمین ریخت اما هزاران نفر را بیدار کرد و حالا بسیاری از مردم کرمان و جای جای میهن اسلامی و کشورهای مختلف جهان اسلام به سربازان سردار بزرگ اسلام پیوسته‌اند.

آدرس موکب‌های خدماتی به زائران

حالا ابوالفضل زمان بار دیگر نقشش را در جبهه مقاومت حتی پس از شهادتش ایفا می‌کند، هر چند تروریست‌های آمریکایی و اسرائیلی گمان می‌کردند با شهادت حاج قاسم جبهه مقاومت تضعیف می‌شود اما جوشش جدیدی در دل مردم شکل گرفته است.

هر چند تروریست‌های آمریکایی و اسرائیلی گمان می‌کردند با شهادت حاج قاسم جبهه مقاومت تضعیف می‌شود اما جوشش جدیدی در دل مردم شکل گرفته است

۲۷ بهمن ماه، مراسم چهلمین روز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در مصلی امام علی کرمان برگزار می‌شود.

هر چند مراسم‌های جنبی در جوار آرامگاه سردار سلیمانی برگزار می‌شود اما مراسم اصلی بزرگداشت سردار در مصلای شهر برگزار خواهد شد و سخنران این مراسم آیت الله رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه می‌باشد و حاضران از مداحی آهنگران استفاده خواهند کرد همچنین قرائت وصیت نامه شهید بزرگوار بخش دیگری از این مراسم است.

از چند روز گذشته خیل عظیم شرکت کنندگان در مراسم اربعین سردار از سراسر ایران و کشورهای اسلامی وارد شهر کرمان شده‌اند، به همین منظور ساماندهی گسترده‌ای برای اسکان و پذیرایی از آنها صورت گرفته است.

حسینیه ها، تکایا، مهمان سراها و مدارس تجهیز شده و آماده اسکان و پذیرایی از زائران عزیز هستند.

حضور کاروانهای زائران خارجی

همزمان با برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی در کرمان در برخی محدوده‌های شهرکرمان ممنوعیت تردد اجرا می‌شود.

اجرای محدودیت‌های ترافیکی و احداث صدها موکب در سطح شهر

در محدوده مصلای کرمان محل برگزاری مراسم، از ساعت ۶ صبح ۲۷ بهمن ماه تا پایان مراسم هیچ خودرویی امکان توقف و تردد ندارد.

این محدودیت همچنین از چهارراه پاسداران به سمت میدان عاشورا از تقاطع مفتح به سمت میدان عاشورا، از سه راهی جانباز به سمت میدان عاشورا، از سه راه تأمین اجتماعی به سمت چهار راه پاسداران و خیابان پشت مصلای امام علی اعلام شده است.

محدوده ترافیکی گلزار شهدا کرمان نیز نیمه شب امشب آغاز شده و تا پایان مراسم هیچ خودرویی امکان تردد و توقف در محدوده جنگل قائم را ندارد و افرادی که قصد شرکت در مراسم چهلم سردار سلیمانی را دارند باید خودروی خود را در پارکینگ‌ها متوقف کنند.

شماره تلفن ۲ _ ۳۲۷۳۵۷۰۱ از فردا برای پاسخگویی به سوالات زائران از صبح فردا تا ۱۰ شب به صورت مستمر پاسخگو است و شماره پیامکی ۳۰۰۰۶۲۶۴ در خدمت زائران می‌باشد.

حضور زائران ژاپنی در کرمان

حضور صدها خبرنگار داخلی و خارجی

برای سهولت اطلاع رسانی رویداد اربعین سردار سلیمانی تسهیلاتی در اختیار صدها خبرنگار داخلی و خارجی که وارد شهر کرمان شده‌اند قرار می‌گیرد.

صدها موکب در اطراف گلزار شهدا، ورودی‌های شهر کرمان و شهرستان های ورودی به استان کرمان و سطح شهر به ویژه اطراف مصلا راه اندازی شده است

زائرسرای مخصوص خبرنگاران راه اندازی شده و امکاناتی از جمله مترجم و راهنما و امکانات سخت افزاری برای ارسال اخبار فراهم می‌باشد.

با توجه به اینکه از چند روز قبل مردم در گلزار شهدای کرمان حضور یافته‌اند از صبح روز اربعین مراسم‌های مداحی، روایتگری همسنگران حاج قاسم و پخش کلیپ انجام خواهد شد.

تاکید شده است هیچ پیاده روی در این روز انجام نمی‌شود همچنین صدها موکب در اطراف گلزار شهدا، ورودی‌های شهر کرمان و شهرستانهای ورودی به استان کرمان و سطح شهر به ویژه اطراف مصلا راه اندازی شده است.

سنگ جدید آرامگاه سردار سلیمانی

اسکان زائران

۲۱ مدرسه، ۴۹ مسجد، دانشگاه پیام نور کرمان، سالن‌های ورزشی برای اسکان مسافران آمده شده و هم اکنون زائران در آنها اسکان داده شده‌اند.

اپلیکیشنی در اختیار مسافران قرار گرفته که با ثبت نام در آن، زائران می‌توانند از امکانات رفاهی و اقامتی موجود در شهر کرمان استفاده کنند. همچنین تمهیداتی برای اسکان مناسب میهمانان خارجی در استان کرمان اندیشیده شده است.

هوای کرمان در روز اربعین سردار، نیمه ابری پیش بینی شده و دمای هوا حداقل ۳ درجه و حداکثر ۲۰ درجه سانتیگراد خواهد بود همچنین هیچ محدودیتی برای حضور زائران در گلزار شهدا و مصلا وجود ندارد و ورودی بانوان و آقایان جداگانه خواهد بود.

از روز ۲۲ بهمن ماه شاهد حضور گسترده زائران داخلی و خارجی در گلزار شهدای کرمان هستیم و پیش بینی می‌شود این روند تا فردا ادامه خواهد یافت.

طبق بررسی‌های صورت گرفته ترافیک ورودی شهر کرمان نیز روان می‌باشد و زائران در حال ورود به شهر کرمان و اسکان هستند.

کد خبر 4853761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha