۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۵۹

استاندار گیلان تأکید کرد:

افزایش عرضه ماسک در گیلان/ پرهیز از سفرهای غیرضروری

افزایش عرضه ماسک در گیلان/ پرهیز از سفرهای غیرضروری

رشت- استاندار گیلان با اشاره به افزایش تولید و عرضه ماسک در سطح استان، گفت: شهروندان تا اطلاع ثانونی از سفرهای غیر ضروری در شهر و به استان گیلان خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از خط تولید ماسک و انواع مواد شوینده و بهداشتی در جمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی از سوی شهروندان گیلانی، اظهار کرد: در روزهای گذشته با توجه به انتشار ویروس کرونا و افزایش تقاضای شهروندان برای ماسک و محلول‌های ضد عفونی کننده با کمبود در این زمینه مواجه شده‌ایم.

وی با بیان اینکه در همین راستا و برای تأمین تقاضا خط تولید دو واحد صنعتی به صورت ویژه به تولید ماسک و محلول‌های ضد عفونی کننده اختصاص داده شد، گفت: این واحد تولید روزانه چندین هزار ماسک تولید می‌کنند.

استاندار گیلان با اشاره به عرضه ماسک از امروز در سطح استان، افزود: شهروندان باید توجه کنند که بر اساس توصیه مختصصان تنها افراد دارای مشکل و یا کسانی که در مراکز عمومی و درمانی فعالیت دارند باید از ماسک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه پیش بینی‌های لازم برای ورود این محصولات از سایر نقاط کشور به استان نیز صورت گرفته و دستورات لازم به سازمان صمت داده شده است، تصریح کرد: میزان تولید ماسک در استان می‌تواند جوابگوی نیاز شهروندان باشد.

زارع با تأکید بر لزوم حفظ آرامش از سوی شهروندان و رعایت توصیه‌های پزشکی، بیان کرد: شهروندان از حضور غیر ضرور در اماکن عمومی و مکان‌های شلوغ جدا خودداری کنند.

استاندار گیلان در ادامه همچنین به تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی و دانشگاهی اشاره کرد و افزود: در جلسه شب گذشته ستاد پیشگیری نیز مقرر شد تا کارکنان ادارات شیفت بندی شوند تا از تراکم جمعیت در ادارات جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه این ویروس از قم شیوع یافته از راهداری خواسته شد تا تردد اتوبوس‌ها در این محور را متوقف کند، گفت: هموطنان نیز برای پیشگیری و کنترل این ویروس از سفرهای غیر ضرور به استان گیلان جدا خودداری کنند.

کد خبر 4862083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha