۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۳۵

با همکاری ‌محیط زیست و پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار؛

اولین همایش ملی تنوع زیستی برگزار می‌شود

اولین همایش ملی تنوع زیستی برگزار می‌شود

رئیس پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار از برگزاری اولین همایش ملی تنوع زیستی با همکاری معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در خرداد ماه ۹۹ خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلیل بادام فیروز، در این باره اظهار کرد، کشور ایران با غنای قابل توجه گونه‌ای دارای حدود ۸۲۰۰ گونه گیاهی و۱۳۰۰ گونه جانوری مهره دار است. عدم وجود داده‌های به روز از وضعیت تنوع زیستی کشور، عدم یکپارچگی در تصمیم گیری های مرتبط، مشکلات و تهدیدات عدیده تنوع زیستی کشور ضرورت برگزاری همایش را برای همسویی و جریان سازی برای اهداف حفاظتی و بهره بردارانه پایدار روشن می‌سازد.

از آنجایی که مسئولیت مستقیم و سنگین حفاظت از تنوع زیستی کشور بر عهده سازمان حفاظت از محیط زیست نهاده شده است لذا این سازمان بر آن شده تا به منظور حفاظت و فرهنگ سازی برای حمایت از محیط زیست اقدام به برگزاری اولین همایش ملی تنوع زیستی در کشور کند.

وی با بیان اینکه، روز جهانی تنوع زیستی فرصت مناسبی است برای جلب توجه همگان اعم از مدیران، سیاست گذاران، تصمیم سازان و آحاد جامعه به این مفهوم پر اهمیت که سلامت کره زمین و زیستمندان آن در گروه حفظ تنوع زیستی آن است، تمام دست اندرکاران و حامیان و فعالان این حوزه را دعوت به همکاری کردند.

علاقمندان می‌توانند از اول اسفندماه ۹۸ برای این همایش ثبت نام کنند.

کد خبر 4862833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha