۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۳۵

سهیل شاهین اعلام کرد؛

طالبان پیش شرط اشرف غنی برای آزادی زندانیان را رد کرد

طالبان پیش شرط اشرف غنی برای آزادی زندانیان را رد کرد

طالبان اعلام کرده است که پیش شرط‌های اعلام شده از سوی دولت افغانستان برای آزادسازی زندانیان طالبان نقض توافقات پیشین با آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، طالبان اعلام کرده که پیش شرط اعلام شده از سوی دولت کابل در تناقض با توافقات صورت گرفته پیشین با آمریکاست و تا آزادی کامل ۵ هزار زندانی با دولت کابل گفتگو نخواهند کرد.

طالبان در عین حال وعده داده‌اند که پس از آزادی تمام ۵ هزار زندانی مورد نظر از سوی دولت کابل، روند مذاکرات را با دولت آغاز خواهند کرد.

اشرف غنی به تازگی اعلام کرده دستور آزادی ۱۵۰۰ نفر از زندانیان طالبان را صادر کرده، اما آزادی ۳۵۰۰ زندانی دیگر را منوط به پیشرفت مذاکرات با طالبان عنوان کرده است.

در واکنش به این تصمیم دولت کابل، «سهیل شاهین»، سخنگوی طالبان اعلام کرده که این گروه هیچ پیش شرطی را برای آزادی زندانیان قبول نخواهد کرد.

به گفته سهیل شاهین، اگر پیش شرطی در آزادی زندانیان طالبان اعلام شود، این پیش شرط نقض کامل توافق صلح امضا شده با آمریکا خواهد بود و طالبان با آن مخالفت خواهد کرد.

طالبان و آمریکا در ۲۹ فوریه امسال در دوحه قطر پس از ۱۸ سال جنگ توافق صلح امضا کردند و در ازای آن آمریکا وعده خروج از افغانستان را داده است.

کد خبر 4875948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha