۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۵۰

توصیه‌های آیت الله مهدوی برای محافظت از بلا و بیماری

توصیه‌های آیت الله مهدوی برای محافظت از بلا و بیماری

اصفهان - امام جمعه موقت اصفهان و عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توصیه‌هایی برای محافظت از بلا و بیماری گفت: خواندن زیارت عاشورا در این زمینه بسیار مفید است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی محافظت از بیماری‌ها اظهار داشت: در روایات آمده است هنگام خواندن بار سوم آیت‌الکرسی، خدای متعال خود بدون واسطه محافظ شخص می‌شود، همچنین اشخاص می توانند ۱۴ بار آیت‌الکرسی را بخوانند و به ۱۴ معصوم (ع) یه کنند.

وی با بیان اینکه خواندن زیارت عاشورا به گفته مرحوم آیت‌الله فشارکی بسیار مفید است، افزود: به گفته ایشان هرکس برای دفع بلا هر روز یک زیارت عاشورا بخواند و آن را به مادر امام زمان (ع) هدیه و مادر ایشان را شفیع کند امام زمان (عج) برای سلامتی آن شخص دعا می‌کند زیرا مادر می‌تواند به فرزند خود سفارش کند.

نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همراه داشتن تربت امام حسین (ع) بیماری را دفع و موثر در محافظت از سلامتی فرد است، گفت: آب تربت در شفای بیماران بسیار موثر است؛ به اندازه یک نخود تربت را در ظرف بزرگ آب حل و سپس ۷۰ بار سوره حمد، آیت‌الکرسی، چهارقل، سوره قدر، استغفار و صلوات را به آب می‌خوانید و از این آب زیاد میل کنید که در این صورت امید است شفای بیماری عاجل شود.

وی با اشاره به اینکه خواندن ذکر«اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِی دِرْعِکَ الْحَصِینَةِ الَّتِی تَجْعَلُ فِیهَا مَنْ تُرِیدُ» نیز در سلامتی انسان بسیار تاثیرگذار است و توسط علما توصیه شده است، ابراز داشت: این ذکر بدان معناست که «خدایا مرا در یک زره محکم قرار بده که هرکس را مصلحت بدانی در این زره قرار می‌دهی و نمی‌گذاری آسیبی به او برسد»؛ این آیه را در زمان جنگ بسیار به کار می‌‎‌بردند و ذکری است که فرد را در برابر آسیب و یا بلایا حفظ می‌کند.

کد خبر 4880995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha