۱ فروردین ۱۳۹۹، ۲۲:۰۹

رئیس جنبش النهج و نماینده سابق لبنان در گفتگو با مهر:

آزادی جاسوس اسرائیل در لبنان با فشار آمریکا صورت گرفت

آزادی جاسوس اسرائیل در لبنان با فشار آمریکا صورت گرفت

رئیس جنبش النهج و نماینده سابق پارلمان لبنان از نقش آمریکا در آزادی یک جاسوس اسرائیلی در لبنان خبر داد.

خبرگزاری مهر، سرویس بین الملل - فاطمه صالحی: صدور حکم آزادی «عامر الفاخوری» جاسوس و مزدور رژیم صهیونیستی در لبنان موجی از واکنش‌های منفی و محکومیت‌ها را در این کشور به دنبال داشت چراکه الفاخوری جنایات بسیار زیادی را به ویژه در قبال اسرا مرتکب شده و آزادی وی به بهانه‌های مختلف از جمله مرور زمان غیر قابل قبول است. این مسئله در حالی صورت می‌گیرد که مداخلات آمریکا برای نجات دادن الفاخوری از مجازات در لبنان کاملاً آشکار بوده است.

خبرنگار مهر در خصوص پشت پرده آزادی الفاخوری مصاحبه‌ای با «حسن یعقوب» رئیس جنبش النهج لبنان و نماینده سابق پارلمان این کشور انجام داده است که در ادامه آمده است.

حسن یعقوب در این گفتگو در خصوص تلاش آمریکا برای آزادسازی عامر الفاخوری ملقب به قصاب الخیام تاکید کرد: این اقدام بعد از فشارهای پی‌درپی از سوی مسئولان رسمی و غیررسمی آمریکایی صورت گرفت. گرچه این مسئله بسیار وقیحانه و آشکار بوده ولی می‌توان گفت که حامل پیام‌های مهمی است.

وی همچنین تاکید کرد: نخستین پیام این است که مزدور اسرائیلی مذکور ارزش اطلاعاتی بسیار بالایی داشته و ماموریت‌های خطرناکی به وی محول شده بوده و الفاخوری اطلاعات بسیار مهمی دارد. دوم آنکه پرونده آزادی وی در چارچوب نبرد گسترده میان مقاومت از یک سو و آمریکا برای حمایت از اسرائیل از سوی دیگر قرار گرفته است. اما اینجا یک سوال پیش می‌آید؛ آنها مدعی بودند که حزب الله اداره امور لبنان را در دست دارد اما اکنون به نظر می‌رسد اهرم‌های آمریکا در لبنان امور را به دست گرفته‌اند.

این نماینده سابق پارلمان لبنان تاکید کرد: نکته سوم آنکه زمان و نحوه آزاد کردن الفاخوری در روزی که دادگاه‌ها فعالیتی نداشتند در سایه حضور حسین عبدالله نظامی لبنانی و فرزند یکی از مسئولان منطقه الخیام که دربرگیرنده یک بازداشتگاه معروف بوده است نشان می‌دهد این تصمیم ننگین اتخاذ شده و لبنانی‌ها همچنان به مسئله ویروس کرونا و گسترش آن و عدم برگزاری هر گونه تجمعاتی مشغول هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: نکته ۴ اینکه این معامله در برابر یک معامله دیگر صورت گرفته به ویژه آنکه لبنان در شرایط کنونی از بحران اقتصادی و مالی رنج می‌برد و کلید آن در دست آمریکا است. آمریکا از اهرم تحریم استفاده می‌کند و این مسأله در قبال لبنان نیز صدق می‌کند.

رئیس جنبش النهج تصریح کرد: مسئله بعدی آن است که اتهامات وارده به الفاخوری به بهانه آنکه شامل مرور زمان شده غیر قابل بررسی اعلام شده است. این در حالی است که جنایات صورت گرفته از سوی این مزدور اسرائیلی با مرور زمان از بین نمی‌رود.

وی تاکید کرد: در نهایت باید بگوییم که نظام حاکم در لبنان از مدت‌ها قبل حامی منافع آمریکا بوده و در شرایط کنونی ما به یک صبر استراتژیک نیاز داریم.

کد خبر 4882653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha