۲۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۳۱

به دلیل ضرورت پوشش اخبار کرونا

معرفی برندگان پولیتزر ۲۰۲۰ به تعویق افتاد

معرفی برندگان پولیتزر ۲۰۲۰ به تعویق افتاد

برگزاری مراسم سالانه پولیتزر که به طور سنتی در ماه می (اردیبهشت) برگزار می‌شد، به دلیل شیوع ویروس کرونا و ضرورت پوشش اخبار آن، به تعویق افتاد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، هیات برگزاری جایزه پولیتزر اعلام کرد مراسم معرفی برندگان امسال را به تعویق می اندازد.

دلیل این امر این است که تعدادی از خبرنگاران عضو هیات برگزاری مشغول پوشش دادن اخبار مربوط به شیوع جهانی کروناویروس هستند.

به این دلیل مراسم معرفی برندگان بخش خبرنگاری و هنرهای پولیتزر از روز بیستم آوریل (یکم اردیبهشت) به چهارم می (۱۵ اردیبهشت) منتقل شده است.

مدیر جایزه پولیتزر دینا کندی گفت هیات برگزاری شامل بسیاری از خبرنگارانی می‌شود که در خطوط مقدم گزارش کردن همه‌گیری کروناویروس حضور دارند. او گفت: «در حالیکه آن‌ها روی این ماموریت حیاتی تمرکز می‌کنند، به تعویق انداختن معرفی برندگان به آن‌ها وقت بیشتری می‌دهد تا با دقت کامل فینالیست‌های پولیتزر ۲۰۲۰ را بسنجند».

وی اضافه کرد: «بیش از همیشه، این لحظه نمایانگر اهمیت ماموریت خبرنگاری در فراهم کردن یک خدمت عمومی حیاتی است. همچنین نشان می‌دهد ادبیات و هنرها چه قابلیتی در منتقل کردن و بهبود بخشیدن روحیه انسانی در این دوران سخت دارند. جایزه پولیتزر به وظیفه بیش از یک سده‌ای خود در تجلیل از چنین درخششی ادامه خواهد داد».

مراسم اهدای جوایز سالانه نیز که معمولاً در ماه مه در دانشگاه کلمبیا برگزار می‌شود هم به تعویق خواهد افتاد و در پاییز برگزار می‌شود. هنوز جزییات کامل برگزاری این رویداد در فصل پاییز نهایی نشده است و بعداً اعلام خواهد شد.

جوایز پولیتزر خبرنگاری نخستین بار در سال ۱۹۱۷ اهدا شدند و به عنوان معتبرترین افتخار این حوزه در ایالات متحده شناخته می‌شوند.

کد خبر 4895463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha