۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۳۱

مدیرکل گمرکات کردستان:

ورود مسافر از مرز باشماق به کشور ۶۱ درصد افزایش یافت

ورود مسافر از مرز باشماق به کشور ۶۱ درصد افزایش یافت

سنندج - مدیرکل گمرکات کردستان گفت: تعداد مسافران ورودی از مرز باشماق مریوان در این استان به کشورمان در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۶۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل گمرکات کردستان، بختیار رحمانی‌پور با اشاره به اینکه مرز رسمی باشماق مریوان نقش مهم و تأثیرگذاری در تردد مسافران و صادرات و واردات کالا دارد، اظهار داشت: ۵۵۲ هزار و ۶۷۵ مسافر سال گذشته از این مرز وارد ایران شدند.

وی با اشاره به اینکه تعداد مسافران ورودی از مرز باشماق در سال ۹۷، ۳۴۳ هزار و ۷۴۵ نفر بودند، افزود: میزان مسافران ورودی از باشماق به کشور در سال ۹۸ نسبت به ۹۷ رشد ۶۱ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرکات کردستان ادامه داد: ۵۹۸ هزار و ۹۰۰ مسافر هم سال گذشته از طریق مرز رسمی باشماق از کشورمان خارج شدند که در مقایسه با ۳۶۰ هزار و ۱۶۳ مسافر خروجی سال ۹۷، خروج مسافر از این مرز نیز ۶۶ درصد رشد داشته است.

رحمانی‌پور یادآور شد: طی ۱۲ ماه سال گذشته بیش از ۳۰۵ هزار دستگاه خودرو نیز پس از سیر مراحل قانونی از مرز باشماق مریوان تردد داشته‌اند.

وی بیان کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا و متعاقب آن بسته شدن گمرکات مرزی کشور عراق، گمرک باشماق جزو سه مرزی بود که با رایزنی مقامات استانی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دو سوی مرز تعطیل نشد و به فعالیت تجاری خود ادامه داد.

مدیرکل گمرکات کردستان گفت: در این مدت شاهد حجم زیادی از کامیون‌های صادرات، ترانزیتی و سوخت در این مرز بودیم، که با تلاش و کوشش شبانه‌روزی همکاران گمرک باشماق و نمایندگان سایر سازمان‌های همجوار مستقر در مرز بدون حتی یک روز تعطیلی نسبت به انجام تشریفات گمرکی اقدام شده است.

کد خبر 4899204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • پریسا IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      0 0
      مرز باشماق برای ورود و خروج مسافر باز است اکنون(4/2/99)؟؟؟؟؟