۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۰۷

استاندار خوزستان:

مراجعان به ادارات پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

مراجعان به ادارات پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

اهواز- استاندار خوزستان گفت: مراجعان به ادارات حداقل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و رؤسای حراست ادارات نیز در این حوزه نظارت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگوی زنده با مردم خوزستان، اظهار کرد: هفته «سلامت» را به همه تبریک می گویم از جمله زحمتکشان و تلاشگران در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان، مجاهدانی که این چنین ازخودگذشتگی و تلاش می‌کنند که سلامت جامعه را برگردانند و در راستای تحقق این مهم همه سختی‌ها را به جان می خرند و خودشان را وقف این کار می‌کنند.

وی همچنین روز تأسیس سپاه پاسداران را به دلاورمردان سپاه اسلام که تلاش می‌کنند از امنیت کشور و تمامیت ارضی کشور صیانت و حفاظت کنند، تبریک گفت و افزود: این دلاور مردان در بحث مبارزه با کرونا تمام تلاش خود را در حوزه‌های مختلف پشتیبانی، راه‌اندازی کارگاه تولیدی ملزومات مورد نیاز، ضدعفونی معابر و نقاهتگاه‌ها انجام دادند.

استاندار خوزستان پیشاپیش هفته «معلم» را به معلمانی که به رغم مشکلات و سختی‌هایی که در این مسیر داشتند لحظه‌ای آموزش را رها نکردند و قلبشان برای دانش آموزان می تپد نیز تبریک گفت و عنوان کرد: معلمان در این ایام با استفاده از طریق فضای مجازی و «شبکه شاد» سعی کردند که تحصیل در کشور تعطیل نشود.

وی بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون تست کرونا یک هزار و ۸۳۵ نفر در خوزستان مثبت شده است که میزان ابتلاء جدید روز (سوم اردیبهشت‌ماه امسال) ۵۲ نفر بوده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اکنون سه آزمایشگاه در استان تست کرونا انجام می‌دهند و فردا نیز یک آزمایشگاه دیگر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید، تصریح کرد: با افزایش آزمایشگاه‌ها، بیماریابی افزایش و سرایت کمتر خواهد شد.

شریعتی با عنوان اینکه از کل تعداد افرادی که کرونای آنها در استان مثبت بوده است، یک هزار و ۳۷۹ نفر بستری و ۴۵۶ نفر سرپایی ویزیت شدند، گفت: افراد در صورت دارا بودن علائم اولیه مانند تب، سردرد و گلودرد به مراکز درمانی مراجعه کنند چرا که هر چه دیرتر مراجعه کنند درمان سخت‌تر و افراد بیشتری را آلوده می‌کنند.

وی افزود: از تعداد کل افراد مبتلا به کووید ۱۹ در استان خوزستان ۱۷۵ نفر فوت شدند که از این میزان ۵۶ درصد مردان و ۴۴ درصد زنان بودند، متوسط سن افراد ۶۴.۱ درصد بوده است و ۷۹ درصد آنها بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: از تعداد کل افراد مبتلا به کرونا در استان خوزستان نیز ۵۲ درصد مرد، ۴۸ درصد زن که متوسط سنی آنها ۵۵.۴ بوده است و ۵۵ درصد از آنها بیماری زمینه‌ای نداشتند که بیشترین آنها شامل بیماری قلبی عروقی، دیابت، فشارخون و بیماری‌های ریوی می‌شود.

شریعتی با بیان اینکه همچنان زنان خانه‌دار با ۳۹ درصد بیشترین اقشار مبتلا به کرونا ویروس را تشکیل می‌دهند، بیان کرد: مشاغل آزاد، بازنشستگان و پرسنل بهداشت و درمان به ترتیب بیشترین اقشار مبتلا را در این امر تشکیل می‌دهند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه تاکنون ۱۰۹ نفر از پرسنل بهداشت و درمان در استان خوزستان به این ویروس مبتلا شدند، افزود: ۲۰ درصد پزشکان، ۲۲ درصد پرستاران و ۴۱ در صد سایر کادر درمان بوده‌اند.

شریعتی از خیزش این بیماری در اهواز خبر داد و گفت: این خیز نشانه رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان اهواز است.

وی با عنوان اینکه درصد روستاییان مبتلا به کرونا در استان خوزستان افزایش داشته است، تصریح کرد: میزان ابتلاء بیماری در استان «هشدار دهنده» است و باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بیش‌ازپیش جدی بگیریم.

استاندار خوزستان گفت: اکنون ۶۵ روز است که با مدیریت، اعمال محدودیت و یا ممنوعیت‌های مختلف در حال کنترل این بیماری هستیم.

شریعتی بیان کرد: به رغم فعالیت شرکت‌های گاز، نفت، بنادر، گمرک و برداشت محصولات کشاورزی در استان خوزستان وضعیت ما در استان در مقایسه با متوسط کشوری در شیوع از وضعیت خوبی برخوردار بودیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: با بازگشایی برخی مشاغل کم‌خطر در استان به فصل سازگاری با این بیماری وارد شدیم در این مرحله نه تنها نباید اجرای پروتکل‌های بهداشتی را نادیده گرفت بلکه باید با شدت بیشتری آن را رعایت کرد.

وی گفت: در راستای نظارت پیش‌تر اکیپ‌هایی جهت نظارت بر رفتار اصناف راه‌اندازی شد که بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌کند و در صورت مشاهده رفتاری خطر آفرین تذکر و در صورت تکرار به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

شریعتی با بیان اینکه مسئولان حراست در ادارات ترددها را کنترل کنند، افزود: مراجعان به ادارات حداقل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

کد خبر 4907663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha