۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۱۷

استاندار البرز:

موج دوم شیوع کرونا نگران کننده است

موج دوم شیوع کرونا نگران کننده است

کرج - استاندار البرز با اشاره به اینکه موج دوم شیوع کرونا نگران کننده است، گفت: از مردم می‌خواهیم برای رهایی از پیک جدید با رعایت مسائل بهداشتی به کادر درمان کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزاله شهبازی پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: برخی از نقاط کشور تنزل شیوع را داشتند و طبق پیش بینی‌های صورت گرفته برخی نقاط در موج دوم شیوع در معرض خطر هستند.

وی ادامه داد: طبق مصوبه ستاد ملی، شهرستان‌های سراسر کشور به سه وضعیت سفید، زرد و قرمز تقسیم می‌شوند و بر اساس روند شیوع در آنها نسبت به آغاز به کار و بازگشایی مساجد، اماکن متبرکه و غیره تصمیم گیری می‌شود.

استاندار البرز گفت: اکنون در البرز به ویژه از سوی کادر درمانی دغدغه و نگرانی به واسطه موج دوم شیوع کرونا ایجاد شده است از این رو رئیس دانشگاه علوم پزشکی مأمور به رصد وضعیت بیمارستان‌های استان شده است.

شهبازی اضافه کرد: همچنان در البرز شعار در خانه ماندن و رعایت فاصله اجتماعی به جد مورد تاکید است چراکه از پیک جدید شیوع هراس داریم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۶ درصد از جمعیت البرز غربالگری کرونا شده اند، افزود: امید است شاهد این موج جدید شیوع نباشیم ولی اگر این شیوع به استان راه یابد، وضعیت طغیان کرونا را خواهیم داشت.

استاندار البرز با اشاره به ابلاغ وزیر کشور در خصوص ساماندهی و اولویت گذاری استانداران برای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی و احصا کارشناسانه نقاط ضعف و آسیب‌ها و رفع آنها در سال جاری، گفت: در سال جهش تولید استان البرز طبق ابلاغ وزیر کشور می‌تواند مانند سال گذشته در بخش‌هایی همچون صادرات، اشتغال و رونق تولید، مقام خوبی را در کشور داشته باشد.

شهبازی افزود: بخش بزرگی از نیاز کشور در حوزه تولید مواد ضدعفونی کننده، اقلام دارویی و بهداشتی در البرز تولید می‌شود و طبق فرمایش رئیس جمهور، این آمادگی وجود دارد که به صادرات نیز بپردازیم.

وی گفت: از تولیدکنندگان البرزی که در تهیه و تولید اقلام ضدعفونی کننده برای حفاظت از سلامت مردم تلاش می‌کنند قدردانی می‌کنم.

کد خبر 4910144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مرتضى IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      0 0
      نظام پزشكى موافق نظر استاندار اقاى رييس جمهور در حال برگشتن به زندگى عادى مردم. وزير بهداشت مطابق معمول اطاعت امر غير متخصص ها يعنى اكثريت بسيار بالا صحبت نكنند