۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۳:۱۹

رئیس سازمان فضای سبز شهرداری کرمانشاه مطرح کرد:

بازسازی گلخانه ۱۰ هزار مترمربعی شهرداری کرمانشاه

بازسازی گلخانه ۱۰ هزار مترمربعی شهرداری کرمانشاه

کرمانشاه_ رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از بازسازی و راه‌اندازی بزرگترین گلخانه کرمانشاه به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در پارک‌شرقی کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهرداری کرمانشاه، فرامرز رحمتی‌زاده اظهار داشت: گلخانه بزرگ شهرداری با ظرفیت بیش از ۱۲ سالن در دو فاز مجزا بازسازی و به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: فاز اول این مجموعه در ۴ سالن در حال حاضر فعال است و فقط قسمت‌هایی از آن نیاز به بازسازی دارد که مجموعه سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری به صورت شبانه‌روزی مشغول آماده سازی آن هستند.

وی ادامه داد: فاز دوم گلخانه نیاز به بازسازی گسترده با برآورد ریالی پنج میلیارد ریال دارد که در هر دوره زراعی (بهاره-پاییزه) در حدود ۷ تا ۸ میلیارد ریال و در مجموع با احتساب سالن‌های قلمستان در سال ۲۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی مالی برای شهرداری خواهد داشت.

رحمتی‌زاده با اشاره به تأمین گل‌های مورد نیاز شهرداری‌های مناطق هشت‌گانه در گلخانه پارک‌شرقی کرمانشاه افزود: علاوه بر تأمین گل‌های مورد نیاز مناطق هشتگانه شهرداری در نظر داریم گل‌های زینتی و آپارتمانی نیز در گلخانه‌های شهرداری پرورش دهیم و در کمترین زمان ممکن پروژه را به درآمدزایی برای مجموعه شهرداری برسانیم.

وی ادامه داد: آمادگی این را داریم در بازه زمانی کوتاهی تمام گلهای مورد نیاز در شهر کرمانشاه را تولید کنیم تا وارداتی که از سایر شهرها با هزینه‌های بالا صورت می‌گیرد، منتفی شود.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه افزود: مجموعه گلخانه شیشه‌ای و سه سالن قلمستان در فاز اول این مجموعه در دوره زراعی جاری (بهاره ۹۹) با نظارت سه کارشناس کشاورزی و زراعت مجموعه شهرداری بیش از ده میلیارد ریال تولید قلم داشته است.

وی در پایان از راه اندازی کلینیک گیاه پزشکی خبر داد و گفت: به زودی کلینیک گیاه‌پزشکی شهرداری جهت حل مشکلات گونه‌های مختلف گیاهی در سطح شهر و اندازی می‌شود.

کد خبر 4911411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha