۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۳۰

رئیس پارک علم و فناوری گلستان:

کارخانه نوآوری گرگان نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است

کارخانه نوآوری گرگان نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است

گرگان- رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: برای احداث یک کارخانه نوآوری با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان آغاز شده که برای تکمیل این طرح، حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، مهدی غفاری در نشست با مجمع نمایندگان منتخب استان، اظهارکرد: باید زمینه حمایت از استارتاپ‌ها در استان فراهم شود تا بتوانند تولید ثروت کنند.

وی با اشاره به کمبود فضای کالبدی برای فعالیت پارک در استان افزود: ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد که ۶۴۲ هزار مترمربع فضای کالبدی دارند و ۴۶۲ هزار مترمربع هم از سوی بخش خصوصی ایجاد شده است.

غفاری گفت: با احتساب سرانه جمعیت در استان باید بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ مترمربع فضای کالبدی داشته باشیم، اما اکنون فقط هزار و ۶۰۰ مترمربع فضا داریم.

وی تاکید کرد: استان گلستان تنها استانی است که پارک علم و فناوری آن در مرکز استان هیچ جایی ندارد؛ ایجاد یک بستر در گرگان برای پارک علم و فناوری بسیار مهم است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان در ادامه با تاکید بر ضرورت تقویت و ایجاد یک تحول اساسی در بودجه سالیانه پارک علم و فناوری استان، گفت: مجموع بودجه سالانه پارک علم و فناوری گلستان از میانگین بودجه سالانه سایر پارک‌ها در کشور بسیار پایین‌تر است؛ به گونه‌ای که از این حیث حتی در طراز پارک‌های درجه دوم کشور هم قرار نداریم.

غفاری با اشاره به عدم بهره مندی پارک گلستان از ظرفیت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی کشور طی سال‌های گذشته، بیان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده، رایزنی‌های متعدد با سرمایه‌گذاران و حمایت‌های ویژه اتاق بازرگانی گرگان، صندوق پژوهش و فناوری استان با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان راه‌اندازی شد است؛ این در حالی است که تا میزان ۹ برابر مبلغ اولیه تشکیل صندوق می‌توانیم از صندوق نوآوری و شکوفایی کشور اعتبار جذب و به صندوق تزریق کنیم.

وی با اشاره به بهره‌برداری از فاز نخست کارخانه نوآوری شهر گرگان در نیمه دوم سال‌جاری، خاطرنشان ساخت: در شهر گرگان با حمایت‌های ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، احداث یک کارخانه نوآوری با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان آغاز شده که برای تکمیل این طرح، حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان در پایان راه‌اندازی مراکز نوآوری را در سایر شهرها از دیگر فعالیت‌های این پارک برشمرد و گفت: برای مرکز نوآوری گنبدکاووس هم سه میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است. قرار است در سال‌جاری، مراکز نوآوری در شهرهای بندرترکمن، علی‌آبادکتول و آزادشهر هم ساخته شود.

گفتنی است در پایان این نشست، نمایندگان منتخب به بازدید از واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری گلستان پرداخته و از نزدیک با روند فعالیت آنها آشنا شدند.

کد خبر 4925746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha