۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۰:۴۵

در واکنش به خبر برکناری «استیو لینیک» از سوی ترامپ؛

کنگره آمریکا در مورد اخراج بازرس کل وزارت خارجه تحقیق می کند

کنگره آمریکا در مورد اخراج بازرس کل وزارت خارجه تحقیق می کند

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این کمیته تحقیقات خود در خصوص برکناری بازرس کل وزارت خارجه آمریکا از سوی رئیس جمهور را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وبگاه خبری پُلیتیکو روز شنبه در گزارشی اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در پایان ساعات اداری روز جمعه پانزدهم ماه مه ۲۰۲۰ در نامه‌ای خطاب به کنگره اعلام کرد که دیگر به «استیو لینیک» بازرس کل وزارت خارجه آمریکا «اعتماد کامل ندارد» و بنابراین، او موظف است که ظرف ۳۰ روز پُست خود را ترک کند.

خبر این اخراج ناگهانی در حالی منتشر شد که این مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا مسئولیت نظارت بر این نهاد دیپلماتیک دولت واشنگتن را از سال ۲۰۱۳ و از زمان ریاست جمهوری باراک اوباما برعهده داشته است.

پس از دریافت این نامه از سوی ترامپ، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که این کمیته تحقیقات خود در خصوص اخراج بازرس کل وزارت خارجه آمریکا را آغاز کرده است.

در واقع این هیأت مجلس نمایندگان آمریکا به همراه دموکراتهای عضو در کمیته روابط خارجی سنا از دولت دونالد ترامپ درخواست کرده اند تا سوابق مربوط به برکناری استیو لینیک را تا ۲۲ اُم ماه مه به کنگره تحویل دهد.

به گزارش مهر، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در تازه‌ترین اقدام خود در روز جمعه یکی دیگر از بازرسانی را که در استیضاح وی در جریان پرونده موسوم به «اوکراین گیت» دست داشتند، برکنار کرد.

خشم وی این بار، گریبان «استیو لینیک» بازرس کل وزارت خارجه آمریکا را گرفت که متهم به واگذاری بخشی از اسناد ارائه شده از سوی «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ، به اعضای کنگره است.

البته این تنها یکی از علت‌های ناخشنودی ترامپ از وی است و گفته می‌شود که لینیک اخیراً باب تحقیق پیرامون عملکرد مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا را هم بازکرده بود که این خود می‌تواند از دلایل برکناری او باشد.

ترامپ «استفان آکارد» را جانشین مقام تازه برکنار شده کرد.

کد خبر 4927136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha