۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۵۰

مدیر جهاد کشاورزی اسفراین:

اصلاح الگوی کشت در دستور کار جهاد کشاورزی اسفراین است

اصلاح الگوی کشت در دستور کار جهاد کشاورزی اسفراین است

بجنورد-مدیر جهاد کشاورزی اسفراین گفت: با توجه به سیاست‌های کلی و برنامه‌های میان مدت و بلند مدت جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین توسعه، ترویج و کشت محصولات کم آب طلب در دستور کار قرار گرفته است.

فائزه تاج‌آبادی در گفتگو با مهر اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های کلی و برنامه‌های میان مدت و بلند مدت جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین توسعه، ترویج و کشت محصولات کم آب طلب از جمله گل محمدی، پسته، زعفران، گیاهان دارویی و … در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین بیان کرد: در همین راستا در سنوات اخیر تاکنون ۵۰ هکتار گل محمدی در شهرستان کشت شده که ۳۱ هکتار آن بارده شده و در سال جاری نیز توسعه آن جز اولویت‌های مدیریت می‌باشد.

تاج آبادی گفت: میزان آب مصرفی کم، زودبازده بودن طرح و برگشت سریع سرمایه، بالا بودن عمل‌کرد در مقایسه با سایر محصولات کم آب طلب، سازگاری با شرایط اقلیمی شهرستان، کم آفت بودن و در نهایت افزایش سطح درآمد کشاورزان از مزایای کشت گل محمدی است.

وی خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک مراحل ساخت و راه‌اندازی کارگاه گلاب‌گیری و تهیه اسانس نیز توسط یکی از باغ‌داران گل محمدی در اسفراین آغاز خواهد شد تا گل‌کاران دغدغه‌ای بابت فروش گل نداشته باشند و زنجیره تولید، فرآوری و ارزش افزوده این محصول در همین شهرستان شکل گیرد.

کد خبر 4928210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha